تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 7:10
کد خبر : 15053

ماموریت وزارت نیرو برای مدیریت منابع و نظارت بر نحوه مصرف آب

ماموریت وزارت نیرو برای مدیریت منابع و نظارت بر نحوه مصرف آب
معاون اول رییس‌جمهور گفت: وزارت نیرو باید با توجه به میزان اندک بارش‌ها، ‌مدیریت منابع آب و نظارت بر نحوه مصرف در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی را به عنوان یک مأموریت مهم در دستور کار داشته باشد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، جلسه بررسی طرح‌های اضطراری آبرسانی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه از مدیریت منابع آب به عنوان یک امر ضروری و مهم به ویژه در شرایط خشکسالی کشور یاد کرد و گفت: وزارت نیرو باید با توجه به میزان اندک بارش‌ها، ‌مدیریت منابع آب و نظارت بر نحوه مصرف در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی را به عنوان یک مأموریت مهم در دستور کار داشته باشد.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: کم آبی مشکلی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد و پیامدهای آن را نادیده گرفت از این رو باید برای مدیریت منابع آب و تأمین آب پایدار، برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا در فصل تابستان و تیک مصرف دچار مشکل نشویم.

در این جلسه وزیر نیرو گزارشی از وضعیت آب سال جاری و طرح‌های اضطراری تأمین آب شرب ارائه کرد و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم برای تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح‌های اضطراری اتخاذ شد.

در این نشست که رییس ‌سازمان برنامه و بودجه هم حضور داشت، گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب برخی مناطق و شهرها از جمله استان سیستان و بلوچستان و زاهدان ارائه شد که حفر و تجهیز بیش از ۱۰۰ حلقه چاه، احداث بیش از ۷۰ کیلومتر خط لوله آبرسانی و نصب ایستگاه‌های پمپاژ از جمله این اقدامات بود.

همچنین در این گزارش اعلام شد که کار ساخت تجهیزات آب شیرین‌کن‌های منطقه‌ی سیستان به اتمام رسیده و به زودی حمل و انتقال آن به داخل کشور آغاز خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.