تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 6:56
کد خبر : 13352

لحظه شماری مردم دیار اصالت و فرهنگ برای استقبال از سید محرومان

لحظه شماری مردم دیار اصالت و فرهنگ برای استقبال از سید محرومان
کردستان فردا شاهد سومین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به این خطه است و مردم دیار اصالت و فرهنگ برای استقبالی به یاد ماندنی از سید محرومان لحظه شماری می کنند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، خبرش از چند وقت قبل در کردستان دهان به دهان چرخید تا بالاخره به ۱۱ آبان ۱۴۰۲ رسید، درست یک سال بعد از دومین سفر غیررسمی که برای افتتاح طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، آقای رییسی به سنندج آمد.

مردم به یاد دارند که چند سالی با طعم و بوی بد آب آشامیدنی درگیر بودند و برای نجات از آن، هم اعتبار لازم بود و هم یک همت بالای جهادی، درست کاری که دولتمردان سیزدهم انجام دادند و با بالازدن آستین ها، آب سنندج را گوارا کردند، آن هم درست در بحبوحه آشوبهایی که ضد انقلاب می خواست کانون آن را کردستان نشان دهد ولی با هوشیاری مردم، بازهم تیرش به سنگ خورد.

رییس جمهور قبل از آن هم یک سفر دیگر به کردستان داشت، ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور اول سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به کردستان بود، سفری که بیشتر از دیگر استانها برای کردستان پول و عمران آورد و حالا در دور دوم و در کمتر از ۱۵ ماه بخش زیادی از این طرحها آماده راه اندازی است.

مردم کردستان که در قدردانی و قدرشناسی زبانزد هستند، حالا که استانشان دارد کم کم از زیر بار نام بدنام محرومیت، کمر راست می کند، قدر این کارها را می دانند و وقتی ثمرات آن را لمس کنند، قطعا این نام از یادشان نخواهد رفت: “سید ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران”.

البته این صفت کردها تنها زمانی نیست که به آنها رسیدگی شود، کُردها در ادوار مختلف همواره مهمان نواز بوده اند مثل آن آقای مغازده دار پیاده راه فردوسی که وقتی آبان پارسال، رییس جمهور را مقابل مغازه اش دید با چند شکلات به استقبال آقای رییسی رفت.

کُردها وقتی مهمانشان خادم هم باشد، قدردانی آنها هم ویژه می شود و حالا آنها لحظه شماری می کنند تا دولت سیزدهم در دور دوم سفر استانی خود، بازهم چند گام بلند برای آبادانی کردستان بردارد، مانند آنچه که در دور اول سفر خود برداشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.