تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 7:12
کد خبر : 15194

فناوری باید با کسب و کار اقتصاد عجین شود

فناوری باید با کسب و کار اقتصاد عجین شود
معاون علمی رییس جمهور گفت: زمانی که فناوری، کسب‌وکار و اقتصاد با یکدیگر عجین شوند شرکت‌های دانش‌بنیان روی کار می‌آیند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ریاست جمهوری در اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای که شامگاه امروز شنبه ۲۳ دی در تالار وحدت برگزار شد، گفت: شروع فعالیت در بخش سرمایه‌گذاری در بازی‌های رایانه‌ای قابل تقدیر است.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های بشر با دیگر موجودات، داشتن ۲ نعمت عقل و جان است، جان به معنای وجود متعالی بشر که علم در سایه عقل و فرهنگ در سایه روح و جان است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: زمانی که علم وجود داشته باشد، فناوری ظهور پیدا می‌کند زیرا فناوری همان علمی است که به عرصه عمل رسیده است و زمانی که فرهنگ وجود داشته باشد در عرصه عمل به هنر تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که فناوری، کسب‌وکار و اقتصاد بایکدیگر عجین شوند، شرکت‌های دنش‌بنیان روی کار می‌آیند.

وی افزود: تفاوت کسب‌وکار خلاق با مؤسسات هنری سنتی این است که شما همزمان بال فناوری، کسب‌وکار و هنر را می‌بینید و نقش فناوری در آن پررنگ است و به همین دلیل است که شرکت‌های خلاق همیشه مورد توجه ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم بوده است‌.

دهقانی فیروزآبادی گفت: آنچه که درباره این مؤسسات مورد توجه و قابل رقابت است، توجه و زمان افراد است، زیرا هرکسی بتواند زمان و توجه افراد را بیشتر به دست بیاورد، موفق‌تر خواهد بود.

وی افزود: فقط مساله بازار مهم نیست بلکه مساله آموزش، فرهنگ و رفتار بسیار اهمیت دارد و نقش زیادی در ارتقای شخصیت افراد به عنوان غذای بشر نقش دارد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: کشور ما دارای تاریخ، فرهنگ و جوانان پراستعداد است اما برای موفقیت بیش‌تر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خود باید روی چند حوزه مشخص متمرکز شویم و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در پایان گفت: یکی از چالش‌های مهم عملکرد فردی در این حوزه است که باید افراد، شرکت‌ها و مجموعه با یکدیگر عجین شوند تا با ایجاد شرکت‌های بزرگ‌تر، آثار بزرگی خلق شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.