تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 16:25
کد خبر : 11399

فروش پروازهای اربعین خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است

فروش پروازهای اربعین خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است
رییس سازمان هواپیمایی با اعلام شروع عملیات پروازهای اربعین امسال از ۲۷ مردادماه با نرخ مصوب ۸ میلیون از تهران و ۹.۵ میلیون تومان از مشهد، گفت: فروش بلیت خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است و ایرلاین‌ها اگر از زیرساخت لازم برای فروش مستقیم برخوردار نیستند می‌توانند فروش بلیت را به سایت‌های منتخب و معرفی شده از سوی این سازمان محول کنند

به گزارش نسیم صبا از سازمان هواپیمایی کشوری، «محمد محمدی بخش» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه هماهنگی پروازهای اربعین حسینی سال ۱۴۰۲،گفت: عملیات پروازهای اربعین امسال از ۲۷ مرداد ماه از فرودگاه‌های ایران به فرودگاه‌های نجف و بغداد آغاز خواهد داشت.

وی قیمت تعیین شده برای پروازهای اربعین از تهران به فرودگاه‌های نجف و بغداد را ۸میلیون تومان و از مبداء مشهد ۹.۵میلیون تومان اعلام‌کرد و از شرکت‌های هواپیمایی خواست به منظور افزایش ظرفیت‌های پروازی از هواپیمایی‌های پهن پیکر استفاده کنند.

رییس سازمان هواپیمایی از برخورد در لحظه با گران‌فروشی بلیت در این ایام خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی مجازند با اختیار خود در سایت خودشان فروش بلیت داشته باشند و شرکت‌هایی که از زیرساخت لازم برای فروش برخوردار نیست می توانند با رعایت مقررات لازم نسبت به واگذاری فروش بلیت به سایت‌های منتخب و معرفی شده از سوی این سازمان با نظارت و کنترل دقیق تر اقدام کنند.

محمدی بخش، مقام مسئول در حوزه فروش بلیت پروازهای اربعین را شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرد و گفت: فروش بلیت خارج از سامانه فروش شرکت‌ها ممنوع است.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: سال گذشته ۸۰ درصد از عملیات پروازهای اربعین به فرودگاه نجف و ۲۰ درصد به فرودگاه بغداد انجام شد و ۶۵ درصد از این تعداد پروازها از مبدا فرودگاه امام خمینی(ره) و مابقی از سایر فرودگاه‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و شرایط خاص مرزی استفاده از بخش هوایی مورد استقبال بیشتر عموم قرار داشته و انتظار از این بخش بسیار بالاست گفت: به منظور مدیریت بیشتر عرضه و تقاضا در ارائه مجوزهای پرواز به شرکت‌های هواپیمایی محدودیتی لحاظ نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از شرکت‌های هواپیمایی خواست نسبت به استقرار رئیس ایستگاه پاسخگو و تصمیم‌گیر در فرودگاه‌های نجف و بغداد اقدام کنند.

محمدی بخش از راه اندازی مرکز مدیریت کنترل عملیات (OCC) ویژه پروازهای اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور شرکت‌های فعال در عملیات امسال خبر داد و گفت: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط با تمامی فرودگاه‌های درگیر در عملیات است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.