تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 8:27
کد خبر : 11252

فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در دولت سیزدهم افزایشی چشمگیر یافته است

فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در دولت سیزدهم افزایشی چشمگیر یافته است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم فروش نفت را به برجام و تحریم‌ها گره نزد، گفت: فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در این دولت افزایشی چشمگیر یافته است.

به گزارش نسیم صبا از وزارت نفت، «حسین حسین‌زاده» به افزایش تولید نفت در ماه‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت تولید نفت ایران از حدود ۲.۲ میلیون بشکه به سه میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، در حالی که دولت سیزدهم، صنعت نفت را با فروش کمتر از نیم میلیون بشکه در روز از دولت قبل تحویل گرفت.

وی افزود: ایران از طریق ارتباط با کشورهای عضو اوپک و اوپک‌پلاس از کاهش سقف روزانه فروش نفت خام معاف شد و اکنون آمارهای ثبت‌شده حکایت از افزایش فروش نفت تا بیش از یک میلیون بشکه در روز دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی اشاره و تصریح‌کرد: دولت سیزدهم فروش نفت را به برجام و تحریم‌ها گره نزد، هرچند تحریم‌ها آثار خود را دارد، اما با تلاش و جدیت این دولت اقدام‌های قابل قبولی انجام شد.

حسین‌زاده، در مورد افزایش تولید و فروش نفت نیز گفت: همان‌طور که وزیر نفت و سخنگوی دولت اعلام کردند، با دیپلماسی قوی انرژی در دولت سیزدهم صادرات نفت کشور در سخت‌ترین شرایط ممکن دو برابر شد، همچنین روابط خوبی که دولت سیزدهم در توسعه تعاملات تجاری خود با کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای منطقه برقرار کرد باعث شد تولید و صادرات نفت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کسری بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه با فروش و وصول مطالبات نفتی جبران شد و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد، عنوان‌کرد: استفاده از تخصص و تجربه حوزه انرژی در کشور باعث شده درآمد نفتی کشور در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۹ درصد افزایش داشته باشد و این در سایه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم محقق شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، به موضوع توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی و صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی اشاره کرد و بیان‌داشت: نباید از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه، تامین و نگهداشت، بازسازی و نوسازی ناوگان در حوزه نفت گاز و پتروشیمی غافل شویم.

حسین‌زاده گفت: با وجود همه موانعی که دشمنان ملت ایران برای ما ایجاد کردند، اما مجموعه وزارت نفت و امور خارجه در دیپلماسی انرژی نمره قبولی کسب کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.