تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 6:24
کد خبر : 12942

فاز نخست اجرای پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم در کرمان آغاز شد

فاز نخست اجرای پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم در کرمان آغاز شد
فاز نخست پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم در کرمان از جمله جمع‌آوری کارگاهای ضایعاتی در سومین روز از ششمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری آغاز شد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، شهردار کرمان در آیین آغاز فاز نخست اجرای پروژه «ساماندهی مشاغل مزاحم» که با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، گفت: جمع‌آوری کارگاهای ضایعاتی یکی از موضوعاتی است که به‌شدت در افزایش امنیت و کاهش سرقت به‌ویژه سرقت‌های خرد، مؤثر است.

سعید شعرباف افزود: تجمیع کارگاهای ضایعاتی، امکان نظارت را فراهم می‌کند و موجب می‌شود خریدوفروش اموال مسروقه، کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه نخست سال‌ جاری بیش از ۱۴۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در شهر کرمان پلمب شده است، اظهار داشت: همزمان که نیروهای معاونت خدمات‌شهری شهرداری، کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز را در سطح شهر پلمب می‌کنند، کارگاه‌های مجاز نیز باید به محدوده خارج از شهر منتقل شوند.

شهردار کرمان بیان کرد: در فروردین‌ماه، یک سایت ۴۸ هکتاری برای تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی شهر کرمان، در اختیار شهرداری قرار گرفت و طراحی آن انجام شد، تا به‌عنوان پارک بازیافت و محلی برای تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی با بیش از ۳۴۱ کارگاه‌ در ابعاد ۷۰۰ تا هزار و ۵۰۰ متر راه‌اندازی شود.

شعرباف با بیان اینکه فاز نخست پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم در کمتر از ۲ ماه آینده با امکان واگذاری ۵۰ مکان به کارگاه‌های ضایعاتی سطح شهر، اجرا می‌شود، افزود: هم‌زمان برای فاز دوم و سوم این پروژه، برنامه‌ریزی شده و سرمایه‌گذاران و افرادی که قرار است کارگاه‌های ضایعاتی خود را منتقل کنند، می‌توانند اقدام به اجاره مکان کنند.

وی یادآور شد: در حال پیگیری برای تأمین آب و برق این مجموعه توسط شرکت‌های خدمت‌رسان هستیم.

شهردار کرمان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تکمیل پارک بازیافت در بازه کمتر از یک‌سال در قالب چهار فاز، افزود: بودجه‌ای که در سال‌جاری برای این پروژه در نظر گرفته شده، بالغ بر هفت میلیارد تومان است و بخشی از کار هم توسط صاحبان کارگاه‌های ضایعاتی انجام خواهد شد.

شعرباف خاطرنشان کرد: اگرچه کار بیش از یک‌ ماه‌ونیم است که به‌صورت عملیاتی آغاز شده و در حال انجام است، اما امروز به‌طور رسمی، آغاز به‌کار کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.