تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 8:59
کد خبر : 11057

عقبگرد قیمت ربع سکه به بهمن سال گذشته/ ریزش ۳ میلیونی ربع سکه در ۳ ماه

عقبگرد قیمت ربع سکه به بهمن سال گذشته/ ریزش ۳ میلیونی ربع سکه در ۳ ماه
دومینوی ریزش قیمت در بازار سکه همچنان ادامه دارد و ربع سکه که بیشترین افزایش قیمت در این بازار را داشت، اکنون بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده به طوری که پس از رسیدن به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در روز ۱۰ اردیبهشت، اکنون به ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، ربع سکه در ماه‌های گذشته بیشترین رشد قیمت‌ها را داشت زیرا تقاضا برای خرید این نوع سکه به منظور هدیه دادن و یا پس اندازهای کوچک بیشتر است.

بیشترین رشد قیمت سکه به ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برمی‌گردد که هر ربع سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد که در ادامه دومینوی افت قیمت این نوع سکه به همراه دیگر سکه‌ها شروع شد و این روزها با نوسان قیمت در کانال ۹ میلیون تومان قرار داد و در میانه کانال ۹ میلیون معامله می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره این ریزش قیمت‌ها توضیح داد: کاهش تقاضا و کاهش نرخ ارز موجب شد روند کاهش قیمت در انواع سکه و طلا داشته باشیم.

نادر بذرافشان افزود: البته در روزهای گذشته ثبت نام خودرو باعث شد که افراد تمایلی به خرید سکه و طلا نداشته باشند و در نتیجه این کاهش تقاضا تاثیر بسزایی در این افت قیمت‌ها داشته باشد.

وی بیان کرد: این سوال برای برخی پیش می‌آید که آیا این افت قیمت‌ها ادامه دار است یا نه؟ باید بگویم بنده معتقدم دیگر خیلی نوسان قیمتی قابل توجهی نخواهیم داشت و ممکن است بین یک یا پنج درصد نوسان داشته باشیم که این نیز به بهای انس جهانی و نرخ ارز در داخل بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از ابتدای سال تا کنون قیمت طلا و سکه به طور میانگین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش داشت و پیش بینی می‌کنیم ثبات بر بازار حاکم باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.