تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 6:54
کد خبر : 11915

عزم جدی دولت برای پیشگیری از حوادث در معادن

عزم جدی دولت برای پیشگیری از حوادث در معادن
_ وزیر صمت بابیان اینکه معادن زغال سنگ آبستنی از حوادث تلخ هستند، گفت: دولت در پیشگیری از این حادثه ها عزم جدی خود را اعلام می‌کند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، عباس علی آبادی شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر به دامغان در پی وقوع انفجار معدن طرزه دامغان و جان باختن شش هموطن در گفت و گو با خبرنگاران ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار با بیان اینکه در برخی مشاغل نظیر معدن به ویژه زغال‌سنگ بروز حوادث اجتناب ناپذیر است، ابراز داشت: اگرچه این معادن را می‌توان آبستن از حوادث دانست اما با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

وی ضمن بیان اینکه ابعاد مختلف این تجربه تلخ باید برای عبرت گرفتن در آینده و ایجاد ایمنی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: می‌توان در این راه از اساتید و دانش آموخته‌های این رشته نیز بهره برد.

وزیر صمت بابیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند در بررسی ویژه حادثه همکاری داشته باشند، ابراز داشت: پیگیری این موضوع برای جلوگیری از تکرار آن الزامی و در دستور کار است.

علی آبادی ضمن بیان اینکه پیشگیری از این گونه حوادث به ویژه در معدن زغال‌سنگ طرزه دامغان توسط دولت سیزدهم پیگیری می‌شود، تصریح کرد: دولت این مهم را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: دولت با تمام قوا و توان خود برای تحقق این آرمان یعنی پیشگیری از حوادث معدن مانند زغال‌سنگ تلاش خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.