تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 6:23
کد خبر : 11503

عراق امسال شرایط اقتصادی و سیاسی بهتری برای میزبانی اربعین دارد

عراق امسال شرایط اقتصادی و سیاسی بهتری برای میزبانی اربعین دارد
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: عراق در یک سال اخیر آرامش سیاسی و اقتصادی مناسب تری داشته و امید است شاهد برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی باشیم.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی عصر شنبه در کارگاه تجربیات عکاسی اربعین که از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و تحت عنوان به وقت اربعین در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: امسال وضعیت برگزاری مراسم اربعین بهتر از سال گذشته است و عراق در یک سال اخیر آرامش سیاسی و اقتصاد مناسبت تری نسبت به سال گذشته داشته و امید است در سال جاری نیز شاهد برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی باشیم.

وی بیان داشت: موضوع گرمای هوا و حمل و نقل در ایران و عراق از جمله مشکلات است که ستاد مرکزی و کمیته‌های مربوطه تدابیری برای حل آنها اندیشیده‌اند و ان شاءالله با همکاری مردم با موفقیت به اجرا در خواهد آمد.

حجت الاسلام احمدی عنوان داشت: رسانه‌های خارجی تلاش کردند تا واقعیت حماسه بزرگ اربعین را کتمان کنند که در این راستا با تلاش عکاسان، خبرنگاران و اهالی رسانه این امر محقق نشد و امروز اربعین حسینی به پدیده‌ای شناخته شده برای جهان تبدیل شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین افزود: موضوع اسکان زائران ایرانی در خانه‌های عراقی‌ها و خدمت مردم عراق در این بخش از صحنه‌های بسیار زیبا و ماندگاری است که کمتر بدان پرداخته شده که عکاسان باید این نسبت به انعکاس آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه جنبه‌های مردم نگاری اربعین همچنان نیاز به کار رسانه‌ای دارد بیان داشت: به نظر می‌رسد برخی از مجموعه‌های عکس که توسط عکاسان تهیه می‌شود، نیازمند توضیحاتی است و باید روایت مکتوبی نیز ضمیمه آنان شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین عنوان داشت: در مرزهای مشترک ایران و عراق اتفاقات خوبی می‌افتد و موکب‌های بسیار در مرزها مستقر می‌شوند که در این حوزه نیز ضرورت دارد عکاسان خبری، انعکاس خوبی از این فعالیت‌ها داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه اهالی رسانه به ماهیت خدمت رسانی عراقی‌ها در ایام اربعین گفت: برخی از اقدامات معنای خاصی برای عراقی‌ها دارد به عنوان مثال گذاشتن غذا بر سر خادمان، برای آن است که آنان معتقدند زائر سیدالشهدا (ع) نباید خم شود و این نشان از عمق ارادت عراقی‌ها نسبت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

حجت الاسلام احمدی افزود: در زمان صدام برخی از افراد را به خاطر اینکه میزبان زائران اربعین بودند، خانه‌هایشان را خراب کردند یا فرزندانشان را به شهادت رساندند که از این خادمان در سفر به ایران تجلیل شد.

وی در پایان از مباحث مطرح شده توسط اساتید این کارگاه آموزشی تقدیر کرد و افزود: برپایی این گونه کارگاه‌ها در راستای ارتقا سطح کارکرد و تولیدات رسانه اثر بخش است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.