تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 7:16
کد خبر : 13044

طرح الکترونیکی خرید و توزیع میوه و تره بار در کرمان اجرایی شد

طرح الکترونیکی خرید و توزیع میوه و تره بار در کرمان اجرایی شد
اجرای طرح الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار از میدان مرکزی این محصولات امروز(شنبه) با حضور استاندار کرمان و جمعی از دیگر مسئولان در شهر کرمان آغاز شد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، در طرح الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار، با استفاده از نرم افزار طراحی شده و به کارگیری دستگاه کارتخوان، تمامی فرآیند مبادلات محصول اعم از خرید، توزیع در میادین میوه و تره بار شهر کرمان شفاف سازی و قابل رصد است.

این طرح با همکاری معاونت اقتصادی استانداری و اتحادیه میدان داران کرمان، بانک ملی و چند دستگاه مرتبط به صورت پایلوت(نمونه) در میدان میوه و تره بار شهر کرمان به صورت رسمی اجرایی شد.

اجرای این طرح در این مرحله مختص میدان داران است(غرفه های توزیع میوه در میدان) که خرید و عرضه را برای آنان تحت سامانه برخط و شفاف می کند تا هم دلالانی که در طرح ثبت نام نکرده اند نتوانند فعالیت کنند و هم اجازه فعالیت نداشته باشند؛ براساس گزارشگیری این سامانه میزان و کیفیت فعالیت غرفه داران میدان میوه و تره بار با نرخ مشخص برای هر سطح از میوه و تره بار مشخص و قابل رصد در محیطی شفاف خواهد بود.

انتظار می رود با تکمیل مراحل بعدی این طرح، وضعیت خرید از مزرعه و باغ و نیز عرضه در مغازه های توزیع کننده خرد در سطح شهر نیز به طرح بپیوندند.

استاندار کرمان در این آیین با بیان اینکه اجرای این طرح کار بسیار بزرگی است گفت: کار تازه شروع شده و باید همه کمک کنیم تا طرح گسترش پیدا کند و موفق شود.

محمد مهدی فداکار تصریح کرد: در اجرای طرح الکترونیکی نمودن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار باید شفاف سازی شود تا کسانی که در این سامانه کار می کنند، تشویق شوند.

وی افزود: اصلاح فرآیند توزیع و خرید میوه و تره بار کار بزرگی است و نباید اگر کسی وارد این فرآیند شد آن را با بیشتر مالیات گرفتن نقره داغ کنیم؛ بلکه کار را برای افرادی که خارج از سامانه کار می کنند، سخت کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: در این طرح تمامی درآمدها از مزرعه تا سفره شفاف سازی، قیمت ها واقعی و هزینه حمل و نقل، تلفات و سود فروشنده محاسبه می شود و به مرور نواقص احتمالی طرح برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه اتباع افغان غیرمجاز نباید در میدان میوه و تره بار فعالیت داشته باشند و تنها اتباع مجوزدار در حوزه کارگری حق فعالیت دارند.

فداکار با اشاره به خرابی و اتلاف محصول در میادین میوه و تره بارخاطر نشان کرد: گزارش گیری در طرح الکترونیکی نمودن فرایند خرید میوه و تره بار برای سیاست گذاری در تولید و مصرف در محصولات بسیار خوب است و تولید را متناسب با آن برنامه ریزی می کنیم.

وی تاکید کرد: تعزیرات و امور مالیاتی حتما به افراد داخل این سامانه کمک کنند و شبکه فروش میوه نیز در آینده باید پای کار بیاید.

استاندار کرمان گفت: خرید، فروش، توزیع و صورت وضعیت‌های مالیاتی در این سامانه وارد شده و امیدواریم در سایر دستگاه ها نیز چنین طرحی اجرا شود.

اجرای طرح الکترونیکی شدن خرید و توزیع میوه، دست دلالان را کوتاه می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: امسال توسعه کسب و کار دیجیتال و استفاده از ظرفیت‌های جدید در راستای شفافیت، کاهش تورم و افزایش بازار از برنامه‌های در دستور کار قرار گرفته است.

امیر حسن زاده افزود: با اجرای طرح الکترونیکی شدن فرایند توزیع و خرید میوه و تره بار ضمن شفاف بودن قیمت‌ها، میزان کشت مورد نیاز هر محصول نیز مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در بازار میوه و تره بار دخالت نمی کنیم و تنها قیمت گذاری انجام می شود، صنف میوه وتره بار خودش شفاف سازی می کند.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: با اجرای این طرح شاهد حذف دست دلالان و اتباع بیگانه غیرمجاز خواهیم بود و اعتماد بیشتر میدان‌داران جلب می شود.

رییس اتحادیه میدان‌ داران استان کرمان نیز گفت: در یک سال و نیم اخیر الکترونیکی کردن مساله نرخ گذاری در دستور کار بود، هر چند این طرح امروز اجرایی می شود اما هنوز در ابتدای راه هستیم و از همه دستگاه ها می خواهیم ما را یاری دهند.

رضا حاج عباسی افزود: جلوگیری از گرانفروشی و ارائه فاکتور و نرخ گذاری ۲ هدف عمده ای است که در اجرای طرح الکترونیکی نمودن توزیع و خرید میوه و تره بار دنبال می شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از اوقات در حق همکاران ما در میادین میوه و تره بار در بحث مالیات اجحاف می شود که این طرح با شفاف سازی به آنها کمک می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.