تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 4:48
کد خبر : 10480

طراحی و تست موفقیت آمیز اپلیکیشن واقعیت افزوده مرتبط با تاسیسات گازرسانی

طراحی و تست موفقیت آمیز اپلیکیشن واقعیت افزوده مرتبط با تاسیسات گازرسانی
اپلیکیشن تکنولوژی واقعیت افزوده(AR) تحت اندروید مرتبط با تاسیسات گازرسانی برای اولین بار در شرکت ملی گاز ایران با اطلاع و همکاری واحد فناوری اطلاعات ملی گاز و تایید امور پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز توسط شرکت گاز استان کرمان طراحی و تست گردید.

به گزارش نسیم صبا:، منوچهر فلاح؛ مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از طراحی و تست اپلیکیشن تکنولوژی واقعیت افزوده(AR) مرتبط با تاسیسات گازرسانی در استان کرمان خبر داد.
فلاح در تکمیل این خبر افزود: واقعیت افزوده به انگلیسی (Augmented Reality) ، ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی است که مفهوم واقعیت افزوده را تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنجنده هایی مانند داده‌های GPS ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: از سوی دیگر، فناوری واقعیت افزوده عناصر مجازی مانند اطلاعات متنی، گرافیکی و غیره را با دنیای واقعی ادغام می کند و اشیاء مختلف از دنیای واقعی را با اطلاعات مجازی متناظر آن برای کاربر نمایش می دهد.
به گفته وی توسط تکنولوژی مذکور، نمای فیزیکی تاسیسات گازرسانی شامل، ایستگاه ها، شیرهای قطع گاز و خطوط لوله به همراه اطلاعات حساس به عناصر دنیای واقعی از دید دوربین گوشی تلفن های هوشمند اضافه می شوند.
فلاح افزود: به این ترتیب کاربران می توانند هنگام حضور در محل با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده و از دید دوربین گوشی همراه اطلاعات و تصایر تاسیسات گازرسانی را مشاهده کنند.
وی بیان کرد: یکی از قابلیت های منحصر به فرد اپلیکیشن مذکور این است که کاربر می تواند شیر قطع گاز و ایستگاه مرتبط با بلوک ها ی گازرسانی را مشاهده کند و فواصل لوله ها و شیرها از عوارض محیطی مثل ساختمان ها نیز قابل مشاهده است.
گفتنی است طراحی و توسعه اپلیکیشن مذکور توسط دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با نظارت واحد سامانه اطلاعات مکانی و امور پژوهش شرکت گاز استان کرمان انجام شده است.

خبرنگار:سعیدمحکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.