تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 7:03
کد خبر : 11844

ضرب الاجل استاندار کرمان به مدیران در جذب ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک

ضرب الاجل استاندار کرمان به مدیران در جذب ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک
استاندار کرمان با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک در حساب دستگاه های اجرایی این استان رسوب کرده است گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه کرمان طی نامه ای به دستگاه های اجرایی اعلام کند و در صورتی که به اعتبارات تملک طی زمان باقی مانده رسیدگی نشود با این دستگاه ها برخورد می‌کنیم.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: اگر دستگاه های اجرایی، اعتبارات تملک را تا پایان شهریورماه سال جاری جذب نکنند، در تخصیص اعتبارات هزینه ای نهایت حداقل ها لحاظ می شود و تملک تخصیصی برای این دستگاه ها اعلام نمی کنیم.

وی تاکید کرد: نمی شود ۲۰ هزار میلیارد ریال پول در حساب دستگاه های اجرایی رسوب کرده باشد در حالی که کمتر از ۲۰ روز برای جذب آنها فرصت باقی مانده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه نگرانی ما بیشتر برای دستگاه هایی است که اعتبار کمتری دارند، تصریح کرد: برگرداندن این اعتبار بیشتر به نفع مملکت است.

وی گفت: این موارد در ارزیابی مدیران دیده شود، ضمن آنکه بایستی در تخصیص های بعدی ملاحضاتی داشته باشیم و اعتباری به این دستگاه ها تخصیص نخواهیم داد تا مدیران استان کرمان تحرک داشته باشند.

فداکار در ادامه با اشاره به سهم ناچیز کرمان از حقوق دولتی و خسارت های معادن به استان گفت: وضعیت پرداخت یک درصد فروش معادن و حقوق دولتی استان کرمان باید بررسی و پیگیری شود.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت نگاه کارشناسی و عمیق به مسایل در برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه در پنج سال آینده کشور تاثیر گذار است و دستگاه های اجرایی در این خصوص با نگاه کارشناسی ورود کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: سقف پنج هزار میلیارد ریال در قانون بودجه برای تخصیص یک درصد فروش معادن (خسارت به زیرساخت ها) تعیین شده اما ۵۰۰ هزار میلیارد ریال شکایت دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری از خسارت معادن به زیرساخت های استان داشتیم.

مهدی حسینی نژاد ادامه داد: لذا ۲ دهم درصد از این خسارت ها را مصوب کردیم که پس از فعالیت کارشناسی شکایت دستگاه ها، این خسارت ها به دارایی برای وصول اعلام شود.

صادق سلطانی نژاد مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمان نیز در این نشست گفت: تامین مالی بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی این استان اعلام شده که ۶ درصد از آنها مشکل مالیاتی، ۱۹ درصد بیمه و تامین اجتماعی و ۷۵ درصدی مشکل تامین مالی دارند که باید به استان در این حوزه کمک شود.

دستگاه های اجرایی استان کرمان نیز در این نشست قول جذب اعتبارات را تا مدت زمان باقی مانده دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.