تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 5:23
کد خبر : 11200

شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی راه اندازی می شود

شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی راه اندازی می شود
مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه در کرمان از راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های مربوط به ورشکستگی خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدعلی نوابی در شورای معاونین دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه وقتی دادگاه به پرونده‌های مربوط به ورشکستگی ورود می‌کند، باید تمام مسائل را رسیدگی کرده و با حساسیت نسبت به صدور حکم اقدام کند، گفت: ورشکستگی شمشیر دو لبه است و می‌توان از آن خوب یا بد استفاده کرد و اگر به‌درستی مورد استفاده قرار گیرد، حمایت از بستانکاران واقعی ورشکسته محقق می‌شود و اگر به‌خوبی انجام نشود به ضرر بستانکاران خواهد بود.

وی بیان کرد: ورشکستگی موضوعی تخصصی است که در گذشته بر اساس قانون تجارت از سوی مدیر تصفیه در دادگستری‌ها انجام می‌شد که به‌دلیل مشکلات موجود، قانون‌گذار اداره تخصصی تصفیه و امور ورشکستی را پیش‌بینی کرد.

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه ادامه داد: تا سال ۹۹ نظام دوگانه‌ای در کشور برای رسیدگی به موارد مربوط تصفیه امور ورشکستگی داشته‌ایم که به‌منظور ایجاد رویه یکسان در کشور، راه‌اندازی ادارات تصفیه امور ورشکستگی با صلاحیت استانی در سیاست‌های قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است.

نوابی با اشاره به اینکه ورشکستگی واقعیتی است که نمی‌توان اصل آن را حذف کرد، ادامه داد: مقررات حوزه ورشکستگی، حمایتی است و باید در محاکم توجه شود که صدور حکم ورشکستگی به نحوی انجام شود که جلوی سوءاستفاده برخی افراد از این قانون حمایتی، گرفته شود.

وی اضافه کرد: در این حوزه باید اقدامات حقوقی، قضائی، اجرایی و به نوعی بنگاه‌داری اقتصادی و تولیدی را انجام دهیم.

نوابی بیان کرد: در صورتی که ادارات تصفیه امور ورشکستگی با نیرو، تجهیزات و تسلط کامل به قوانین به اجرای مأموریت‌های خود بپردازند، می‌تواند به توسعه اقتصادی شهر کمک کند.

کد خبر ۵۸۴۹۷۸۵

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.