تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 6:21
کد خبر : 13322

سمنان پایتخت کتاب ایران شد

سمنان پایتخت کتاب ایران شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره انتخاب پایتخت کتاب با حضور ۱۵۰ شهر آغاز و با ارزیابی دقیق هیات داوران به نتیجه رسید و شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه انتخاب نهایی پایتخت کتاب گفت: جشنواره انتخاب پایتخت کتاب با حضور ۱۵۰ شهر آغاز و با ارزیابی دقیق هیات داوران به نتیجه رسید، به این ترتیب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انتخاب این رویداد به جهت بسیج منابع و امکانات برای نیل به هدف اصلی‌مان که همان افزایش سرانه مطالعه است انجام گرفت. البته پیگیر موضوع توسعه کتابخانه های سیار نیز هستیم و هزار وسیله نقلیه را برای این امر در نظر گرفتیم.

اسماعیلی با اشاره به بحث خودکفایی کاغذ تحریر گفت: سال گذشته بحث خودکفایی کاغذ تحریر مطرح شد و امسال جشن خودکفایی را خواهیم گرفت. در حال حاضر امسال تولید ۵ هزار تن کاغذ به تولید ۸۰ هزار تن رسیده است و حدود ۱۵۵ میلیون جلد کتاب آموزش و پرورش با کاغذ ایرانی تولید شده است.

وی درباره تحقق زیر ساخت‌های لازم جهت گسترش کتابخانه ها افزود: نگاه اصلی در مجموعه دولت نگاه فرهنگی است و در حال حاضر تحقق زیر ساخت‌های لازم جهت گسترش کتابخانه ها را پیگیری می‌کنیم. همچنین راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ باید در دستور کار قرار گیرد و در این باره نیز حمایت‌های لازم باید صورت بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.