تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 7:44
کد خبر : 8898

سفیر ایران:رویکرد سیاسی درقبال پرونده شیمیایی سوریه، یک استراتژی شکست خورده است

سفیر ایران:رویکرد سیاسی درقبال  پرونده شیمیایی سوریه، یک استراتژی شکست خورده است
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: رویکرد سیاسی در قبال پرونده سوریه یک استراتژی شکست خورده است که روند حل و فصل مسائل باقیمانده را به خطر می اندازد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد پرونده شیمیایی سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی اصلی سلاح های شیمیایی، استفاده از سلاح های شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی را به شدت محکوم می کند.

وی تصریح کرد: استفاده از سلاح های شیمیایی جنایت علیه بشریت و نقض آشکار قوانین بین المللی است. مردم ما هرگز فراموش نمی کنند که چگونه کشورهای غربی از رژیم صدام در سیستماتیک ترین استفاده از سلاح های شیمیایی علیه ایرانیان حمایت کردند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران نگران بهره برداری و سیاسی کردن کنوانسیون و سازمان منع سلاح های شیمیایی است که باعث اختلاف بین کشورهای عضو و تضعیف اعتبار و مشروعیت سازمان شده است.

ایروانی ادامه داد: ایران از گفت‌وگوی سازنده بین سوریه و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در بالاترین سطح، با یک چارچوب زمانی مشخص برای حل مسائل باقی مانده و در نهایت بسته شدن پرونده، حمایت می‌کنیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: رویکرد سیاسی در قبال پرونده سوریه یک استراتژی شکست خورده است که روند حل و فصل مسائل باقیمانده را به خطر می اندازد. علاوه بر این، اعمال استانداردهای دوگانه فقط از ماهیت فنی بحث های مورد بحث منحرف می شود.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: هر تحقیقی باید بی طرفانه، حرفه ای، معتبر، عینی و کاملاً مطابق با الزامات و رویه های کنوانسیون باشد.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات ماهانه در مورد پرونده شیمیایی سوریه، به رغم عدم تحولات جدید، که برخی از اعضای شورای امنیت ادعاهای قبلی علیه سوریه را تکرار می کنند، تنها باعث اتلاف منابع سازمان ملل و وقت شورای امنیت می شود.

به گزارش ایرنا، نشست شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه ماهانه برگزار می شود اما برخی کشورها تمایلی به برگزاری ماهانه آن ندارند به همین دلیل در نشست امروز، روسیه و چین سخنرانی نکردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.