تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 5:41
کد خبر : 6090

رییس کل دادگستری: بکارگیری ظرفیت های قضایی و اجرایی برای تامین قطعات موردنیاز صنایع از تولیدات داخلی

رییس کل دادگستری: بکارگیری ظرفیت های قضایی و اجرایی برای تامین قطعات موردنیاز صنایع از تولیدات داخلی
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمامی ظرفیت های قضایی و اجرایی باید برای ارائه راهکار و نظارت بر تامین قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه صنایع مادر؛ از تولیدات داخل استان به کار گرفته شود.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از مجموعه دانش بنیان قطعه گستر بر همت ویژه برای اجرای قوانین تاکید کرد و افزود: در اجرای قوانین و مصوبات با مشکلاتی مواجه هستیم و این در حالی است که در صورت اجرای صحیح قوانین، بسیاری از مشکلات موجود برطرف می گردد.
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان ظرفیت های بزرگی وجود دارد که در سطح کشور کم نظیر هستند، تاکید کرد: باید ظرفیت های موجود استان شناسایی و تقویت شوند و در کنار این موارد، همت بگذاریم که قوانین موجود نیز اجرا گردند و باید توجه داشت که این ظرفیت ها به حدی است که نه تنها پاسخگوی نیازهای استان بلکه پاسخگوی نیازهای کشوری و ملی خواهد بود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که ظرفیت های بسیار بزرگی در صنایع استان وجود دارد، تاکید کرد: گلایه مندی شرکت ها از این است که محصولات تولیدی در استان در بین صنایع استانی و کشوری استفاده نمی شود و این در حالی است که بسیاری از تولیدات این واحدها منحصر به فرد است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارداشت: بایدتمامی ظرفیت های اجرایی و قضایی پای کار اید تا ضمانت اجرایی برای تامین نیازهای استان از استان و در مرحله بعد در سطح کشور وجود داشته باشد.
وی با اشاره به این مطلب که در معرفی محصولات تولیدی و ظرفیت های استان به نحو شایسته اقدام نشده است، ادامه داد: در صورتی که محصولات و قطعات تولیدی در استان از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد، الزام به تامین از درون کشور و استفاده از ظرفیت ها درون کشور وجود دارد.
رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که اجرای تعهدات دو طرفه باید مورد توجه طرفین باشد، عنوان کرد: حمایت از تولید یکی از اولویت
های اصلی قوه قضاییه به شمار می رود و تاکنون نیز تلاش های گسترده ای در این زمینه به انجام رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارداشت: دستگاه قضایی استان کرمان آمادگی کامل دارد که از تولیدکنندگان واقعی حمایت کرده و از این مسیر،
زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال را فراهم آورد.
استاندار کرمان نیز با اشاره به این مطلب که ظرفیت های کم نظیری در مجموعه قطعه گستر وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید در ثبت سفارش شرکت های بزرگ استان بر استفاده از ظرفیت های استانی تاکید شود و این موضوع باید در شورای تامین استان نیز مصوب و پیگیری شود.

محمدمهدی فداکار افزود: شرکت های بزرگ اقتصادی در صورت حمایت از واحدهای دانش بنیان می توانند در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود که لیست پیوست محصولات تولیدی واحدهای استان تدوین و به صورت سالانه به روز رسانی شود تا بتوان برنامه ریزی
های لازم برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع استان از شرکت های استانی فراهم گردد.
مدیرعامل گروه صنعتی دانش بنیان قطعه گستر کرمان نیز با اشاره به این مطلب که این مجموعه از سال ۷۴ کار خود را در تامین قطعات صنایع آغاز کرده است، تاکید کرد: این مجموعه در حال حاضر ۱۵۰ نفر را مشغول به کار دارد و این در حالی است که ظرفیت ایجاد ۶۰۰ شغل در این مجموعه وجود دارد.
نعمت الهی با اشاره به استفاده از دستگاه های به روز دنیا در مجموعه قطعه گستر، اظهارداشت: ظرفیت اشتغال گروه صنعتی دانش بنیان قطعه گستر کرمان تا پایان سال جاری به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است، در ادامه این بازدید کارخانه عملیات حرارتی و کارخانه هاردمتال و الماسه مجموعه قطعه گستر نیز افتتاح شد.

/>

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.