تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 8:24
کد خبر : 12093

رییس ستاد انتخابات کرمان: متقاضیان متخلف در تبلیغات، تذکر گرفتند

رییس ستاد انتخابات کرمان: متقاضیان متخلف در تبلیغات، تذکر گرفتند
رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه مواردی از تبلیغات متقاضیان انتخابات قبل از آغاز فرایند رسمی ثبت نام گزارش شده است، گفت: در این راستا با دفتر نظارت شورای نگهبان در کرمان نیز جلساتی داشتیم و تذکراتی به این متقاضیان متخلف داده شده است زیرا در جهت برگزاری سالم انتخابات هیچ خط قرمزی نداریم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، رحمان جلالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور بر مبنای راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب، مجری انتخابات سالم است و حتما با کسانی که قبل از فرایند رسمی و قانونی انتخابات تبلیغات داشته باشند، برخورد می شود.

وی بیان کرد: براساس تقویم فرایند اجرایی انتخابات، از روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه، یکهزار و ۲۵۱ متقاضی از استان کرمان برای انتخابات مجلس دوازدهم که در پنجره واحد وزارت کشور ثبت مدارک داشته اند، پیامک ارسال خواهد شد که بعد از ارسال پیامک، این متقاضیان با مراجعه به نشانی (keshvar.moi.ir) می توانند صحت مدارکی که در مرحله پیش ثبت نام بارگذاری کرده اند را مشاهده و پیگیری کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: از ۶ دستگاه اجرایی شامل (فراجا، دادستانی، ثبت احوال، وزارت امورخارجه، سازمان امور اداری – استخدامی و وزارت علوم) کار صحت سنجی مدارک متقاضیان انتخابات مجلس دوازدهم انجام شده است.
وی بیان کرد: ۲ رنگ قرمز و سبز برای هر گزینه ذیل این ۶ دستگاه در مرحله ورود متقاضیان به سامانه پنجره واحد وزارت کشور مشخص شده که اگر رنگ قرمز ذیل هر گزینه روشن باشد نشان می دهد مدرک بارگذاری شده در مرحله پیش ثبت‌نام ناقص است.

جلالی ادامه داد: اگر تمامی گزینه‌های مدارک بارگذاری شده در این پنجره سبز باشد به متقاضی کد رهگیری داده می شود که بر مبنای این کد در روز ۲۷ مهرماه ( روز شروع فرایند قطعی ثبت نام) می تواند نام نویسی قطعی برای داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: از ۲۶ شهریورماه تا روز دوم مهرماه متقاضیان انتخابات مجلس می توانند نسبت به ثبت اعتراض به هر کدام از دستگاه‌ها که برایشان نقص مدارک لحاظ کرده اند، اقدام کنند.

وی افزود: این ۶ دستگاه نیز باید تا روز ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از فرایند ثبت نام قطعی انتخابات پاسخ اعتراضات متقاضیان نسبت به نقص مدارک را اعلام کنند.

جلالی با اشاره به اینکه رد صحت سنجی مدارک به معنای احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت داوطلبی نیست، گفت: در واقع فرایند احراز صلاحیت ها بعد از شکل گیری هیات‌های اجرایی انجام می‌شود و مربوط به فرایند صحت سنجی مدارک نمی‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت نام قطعی متقاضیان نیز در این دوره به طور قطع برخلاف دوره های گذشته به صورت الکترونیکی است، در دوره های گذشته به صورت حضوری فرایند ثبت نام انجام می شد و داوطلبان باید به فرمانداری های حوزه های انتخابیه مراجعه می کردند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره انتخابات مجلس، طبق قانون جدید انتخابات کل فرایند ثبت نام به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: طبق قانون جدید هیات های اجرایی انتخابات ۱۴ روز قبل از آغاز فرایند قطعی ثبت نام یعنی تا ۱۳ مهرماه تعیین تکلیف می‌شوند.

جلالی با اشاره به اینکه بیشترین مغایرت در بحث صحت سنجی مدارک در مرحله پیش ثبت نام مربوط به حوزه وزارت علوم است، گفت: در کل کشور بیش از ۴۸ هزار نفر در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده اند که بیشترین مغایرت و نقص مربوط به مدرک تحصیلی در حوزه آموزش عالی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۵۱ نفر در استان در فرایند پیش ثبت نام، نام نویسی کردند، گفت: ۸۵ درصد از این متقاضیان در مرحله پیش ثبت نام آقایان و ۱۴ درصد بانوان هستند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمان و راور و بعد از آن مربوط به رفسنجان و انار بوده است، گفت: در انتخابات امسال تمامی حوزه های انتخابیه مجهز به فیبر نوری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های انتخاباتی کرمان- راور و رفسنجان – انار انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود، گفت: حدود یک‌سوم صندوق ها در استان مربوط به حوزه انتخابیه کرمان و راور است که به دنبال الکترونیکی شدن آن هستیم.

جلالی با اشاره به اینکه برنامه ما در حوزه ستاد انتخابات بر این است که حتما از احزاب سیاسی در این انتخابات دعوت شود، اظهار داشت: استان در امن ترین وضعیت خود قرار دارد و اطلس امنیتی انتخابات استان ناظر به تجربیات دوره های قبل آماده شده و قرار است به عنوان پایلوت به استان های دیگر هم ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه ناظر به سلامت و امنیت انتخابات، تدابیر کمیته امنیتی انتخابات آماده شده است، گفت: ستاد انتخابات این استان آمادگی کامل را برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن، پرشور و نشاط را دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: افرادی که تاکنون در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده اند به عنوان متقاضی هستند نه داوطلب، در واقع بعد از دریافت کد رهگیری و وارد شدن در فرآیند قطعی ثبت نام به عنوان داوطلب در نظر گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: وقتی متقاضیان به عنوان داوطلب انتخاب شوند می توانند به فرمانداری های حوزه انتخابیه مراجعه کرده و مجوز داشتن یک سایت یا صفحه شخصی در فضای مجازی را به منظور تبلیغات انتخاباتی بگیرند.

جلالی گفت: صداو سیما نیز اعلام کرده که به دنبال طراحی مکانیزمی است تا در راستای عدالت انتخاباتی، فضایی را برای تبلیغات همه داوطلبان انتخابات فراهم کند اما مکانیزم و سازوکار این موضوع هنوز اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ امنیت اطلاعات افراد و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی، پیامک کد رهگیری متقاضیان تنها به شماره موبایلی که در سامانه پیش ثبت نام از آن استفاده کردند، ارسال می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.