تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 6:28
کد خبر : 13397

رییس جمهور: مسکن و اشتغال دغدغه اصلی مردم است

رییس جمهور: مسکن و اشتغال دغدغه اصلی مردم است
رییس جمهور در دومین روز سفر به کردستان، فرودگاه سقز را افتتاح وتولید محتوای فرهنگی مؤثر در جامعه را مورد تاکید قرار داد. امروز با افتتاح طرح های وزارت نیرو، ۵۰ درصد تنش آبی استان رفع شد

به گزارش نسیم صبا از مهر: «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران با همراهی برخی از اعضای هیأت دولت صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه سنندج و در میان استقبال مسؤولان ارشد کردستان برای سفری دو روزه وارد این استان شد.

افتتاح فرودگاه سقز یکی دیگر از ابرپروژه‌هایی است که به همت دولت سیزدهم به سرانجام رسید و همزمان با این سفر به بهره‌برداری رسید.

ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند.

وی بیان کرد: در شورای توسعه استان گزارش‌هایی از سوی استاندار و وزرا اعلام شد که کارهای مؤثری در حوزه آب و آبرسانی و کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام مورد انتظار مردم است، افزود: قبلاً بخشی از کارها انجام شد اما امروز برخی طرح‌ها از جمله راه آهن به ثمر نشست.

رئیس جمهور یکی از مسائل مهم کشور را مسکن دانست و بیان کرد: در زمینه مسکن اقدامات زیادی انجام شده که باید با قوت به اتمام برسد.

هویت اصیل اسلامی مردم را در برابر دشمن مقاوم کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جمع فعالان اقتصادی کردستان در سنندج اظهار کرد: مدیری که در میدان کار انجام دهد جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: معتقدیم عده‌ای از بدخواهان می‌خواستند کردستان را امنیتی کنند اما کردستان استانی فرهنگی است و استان کردستان در تاریخ تمدنی فرهنگ کرد جایگاه ارزشمندی دارد.

وی بیان کرد: حمله و تهاجم غرب به فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها می‌خواهد داشته‌های اعتقادی و فرهنگی ملت جلوه نداشته باشد.

تصویب ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای کریدور شمال به جنوب

مهرداد بذرپاش در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی کردستان که هم‌اکنون در مجتمع فجر سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: فرودگاه سقز زمینه ساز تردد آسان‌تر فعالان اقتصادی است و از مطالبات جدی مردم نیز بود.

وی افزود: کریدور شمال به جنوب کشور در غرب کشور است که ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان است که ۱۶۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

بذر پاش تاکید کرد: در این سفر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد که انتظار داریم این اعتبار بیشتر شود و مقدار باقی‌مانده در این دولت به بهره‌برداری برسد.‌

محدودیتی در تخصیص آب به حوزه صنعت نداریم

علی اکبر محرابیان عصر جمعه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی کردستان که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی طرح‌های قابل افتتاح امروز منحصر به فرد است، در کردستان قبلاً طرح‌هایی اجرا شده بود اما نقاط ضعفی در زنجیره کامل طرح‌ها دیده می‌شد.

وی افزود: در افتتاح سدها، همزمان با افتتاح سد، آب به مردم می‌رسد و در بخش آبرسانی کار مناطقی از جمله سنندج، مردم رضایت خوبی را بر اساس نظرسنجی جهاد کشاورزی دارند.

کارخانه آجر سفال قروه راه اندازی شد

عملیات احداث کارخانه آجر سفال قروه سال ۱۳۹۹ آغاز و بعد از گذشت سه سال امروز افتتاح شد.

این واحد در مسیر سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان که فاقد کارخانه مکانیزه آجر سفال است، قرار گرفته است.

میزان اشتغالزایی این طرح در فاز نخست ۵۰ نفر است که با راه اندازی فاز دوم این میزان به ۵۰ نفر دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

افتتاح شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران مریوان

شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران شهرستان مریوان با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز از سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان کردستان، افتتاح شد.

این شبکه در سطح هزار و ۱۰۰ هکتار به بهره برداری رسید، از این طرح ۱۸۴ خانوار از روستاهای منطقه بهره مند شده و ۷۶۵ شغل ایجاد و تثبیت شده است.

رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در استان کردستان: بارها در دولت و شوراهای اداری گفته‌ام که شرط موفقیت در کارها، پیگیری است، کارها فقط با دستور دادن عملی نمی‌شود.‌
پمپاژخانه سدعباس آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و ۵۷۳ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است که ظرفیت تأمین ۶۵۰ لیتر در ثانیه آب‌شرب باکیفیت را دارد.

تصفیه خانه آب شرب دیواندره افتتاح شد

همزمان با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو، استاندار کردستان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در محل پروژه‌های وزارت نیرو در بانه، تصفیه خانه آب شرب دیواندره نیز ظهر جمعه افتتاح شد.

تصفیه خانه آب شرب دیواندره بعد حدود ۱۰ سال از کلنگ زنی آن با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تأمین آب ۲۵۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری رسید.

انتقال آب به زریوار مریوان از نظر زیست محیطی و گردشگری مهم است

علی اکبر محرابیان ظهر جمعه در آئین افتتاح ایستگاه پمپاژ آب بویین بانه اظهار کرد: در فرهنگ کردستان آب جایگاه ویژه دارد و مراسم‌های مختلف در تاریخ وجود دارد و طبیعتاً به عنوان متولی مسؤول مدیریت خوب این فرهنگ هستیم.

وی بیان کرد: پروژه متعدد برای مهار آب فراوان استان طراحی شده و در بخش نیرو موظف به مدیریت آن هستیم.

وی عنوان کرد: دستگاه پمپاژ و تأمین آب شرب و کشاورزی و تصفیه خانه انجام شده است.

محرابیان تصریح کرد: در بخش آب در سفر گذشته ۱۱ مصوبه داشتیم که ۹ مصوبه آن به طور کامل انجام شده است و پروژه‌های آبرسانی روستایی هم مستمراً در حال انجام است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آئین افتتاح طرح ایستگاه پمپاژ بویین بانه اظهار کرد: گزارش وزیر نیرو در حوزه طرح‌ها خوشحال کننده است و دولت باید تلاش کند علیرغم کمبود نزولات آسمانی با مدیریت صحیح، آب را به دست مشترکین برساند.

وی بیان کرد: ۱۰ طرح بزرگ در کردستان اجرا شد که هر کدام در جای خود اثر بخش است و امروز مورد به بهره برداری قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام کارهایی که در حوزه آب و تصفیه خانه‌ها و دریاچه زریوار انجام شده کارهای اساسی است که در جهت رفاه حال مردم کردستان صورت گرفته افزود: با افتتاح طرح‌های حوزه نیرو ۵۰ درصد تنش آبی کردستان رفع شده است.

با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان کردستان چندین طرح حوزه نیرو در بانه افتتاح شد.

در این مراسم تبدیل سیم به کابل، شبکه آبیاری و زهکشی گاران به دریچه زریوار، انتقال آب از سد سیا زاخ به دیواندره، طرح سد چراغ ویس، طرح آبیگری سد گاران برای شرب و کشاورزی و صنعت افتتاح شد.

طرح پروژه تصفیه خانه فاضلاب سنندج نیز که از نظر محیط زیستی مهم است به بهره برداری رسید.

پس از افتتاح پروژه فرودگاه سقز همزمان با سفر رئیس جمهور به این شهرستان نخستین پرواز از این فرودگاه به مقصد تهران انجام شد.

پروژه فرودگاه سقز پس از ۲۷ سال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان افتتاح شد و برقراری نخستین نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه به نام دولت سیزدهم ثبت شد.

چهارمین شهرک صنعتی شهر سنندج با حضور وزیر کشور و برخی مسؤولان کشوری و استانی افتتاح شد.

عملیات اجرایی فاز نخست پروژه شهرک صنعتی سنندج سال ۱۳۸۵ آغاز شد که به دلیل داشتن معارض ملکی متوقف و در سال ۱۳۹۶ بار دیگر اجرای آن آغاز شد.

وسعت این شهرک ۲۰۵ هکتار و در قالب ۲ فاز تعریف شده که فاز نخست آن شامل ۷۵ هکتار و فاز دوم آن هم ۱۳۰ هکتار است. زیر ساخت‌های اصلی این پروژه در فاز نخست در سال ۱۳۹۹ شامل آب و جاده هنوز آماده نشده بود به بهره برداری رسید و همین منجر به ممانعت در ساخت سوله شد.

در عمل جراحی که توسط وزیر بهداشت انجام شد، چشم بانوی ۷۵ ساله دهگلانی جراحی شد.

در سفر وزیر بهداشت از بیمارستان دهگلان، دستور جراحی چشم مادر دهگلانی صادر شد و صبح جمعه در بیمارستان کوثر سنندج این اقدام انجام شد.

همچنین با حضور وزیر بهداشت آنژیوگرافی پیشرفته بیمارستان توحید سنندج در سفر استانی رئیس جمهور راه‌اندازی شد.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ظهر جمعه از آزادی ۲۵ زندانی و اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی نهاد ریاست جمهوری برای آزاد کردن تعداد ۱۲۵ زندانی در استان کردستان خبر داد.

محسن منصوری بیان کرد: سنت آزادی زندانیان در سفرهای ریاست جمهوری برای اولین بار در استان کردستان انجام شده و این استان آغاز کننده این سنت زیبا و حسنه است.

بهره‌برداری از کارخانه پتروشیمی بیجار تا سه سال و نیم آینده

علیرضا شاه‌میرزایی ظهر جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید PTA/PET بیجار اظهار داشت: امروز ظرفیت شرکت ملی نفت و پتروشیمی و تولید آن به میزان ۹۲ میلیون تن رسیده است و این از برکات انقلاب است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب این میزان ۱.۵ میلیون تن بود.

شاه‌میرزایی گفت: برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و در برنامه هفتم به نزدیک ۱۳۰ میلیون تن تولید پتروشیمی خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در ۱۲ سال آینده این میزان به ۱۸۰ میلیون تن خواهد رسید و با وجود تحریم‌های صورت گرفته نشان می‌دهد ایران اسلامی در اقتدار کامل است.

معاون وزیر نفت گفت: آغاز عملیات اجرایی این طرح در ۱۲ آبان همزمان با سفر رئیس جمهور به دیار کردستان آغاز شده و زنجیره‌های بعدی این پروژه هم در این شهرستان اجرا خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع مردم بانه ضمن اعلام خرسندی از حضور در کنار مردم بانه به شهدای عالی قدر بانه درود فرستاد.

وی با اشاره مرزداری مردم استان کردستان گفت: ایستادگی مردم کردستان و شهرستان بانه در مقابل دشمن و دفاع همه جانبه از کشور قابل تقدیر است.

ا پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤلان شهرستان عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه پتروشیمی کردستان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان و با حضور معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بیجار آغاز شد.

این طرح با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون یورو در روز جمعه در شهرستان بیجار اجرایی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار شبانگاهی با اهالی فرهنگ و هنر این استان کردستان، تلاش برای حفظ هویت و فرهنگ غنی و تمدنی کردستان را مهمترین تکلیف و وظیفه فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر این خطه دانست و افزود: مسئولیت دولت‌ها نیز در این جهت ایجاد بستر و زمینه فعالیت فرهیختگان است.

رئیسی با بیان اینکه فرهنگ و هویت مردم کردستان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مانع تحقق خواست معاندین و ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان در این استان شده است، مسئولیت حفظ این فرهنگ غنی و ارزشمند را متوجه فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر این استان دانست.

رئیس جمهور در ادامه نرخ پایین آمار جرم و جنایت در کردستان با وجود برخی محرومیت‌ها و تنگناهای معیشتی را ناشی از تمسک مردم این استان به فرهنگ و تمدن غنی برآمده از سابقه تاریخی و دینی کردستان دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل وقوع برخی رخدادها و حوادث در کردستان به مسائل فرهنگی و شاخص‌های هویتی و تمدنی استان کم توجهی شده است که باید با تلاش مضاعف عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه را جبران کنیم.

فرودگاه سقز تا سال ۹۶ با پیشرفت ۶۰ درصد به شرکت فرودگاه کشور واگذار شد در اواخر دولت قبل مراسم افتتاحی انجام شد اما تکمیل نشده بود در دولت سیزدهم این فرودگاه تکمیل و به بهره برداری رسید.

فرودگاه فارغ از اهمیت جابجایی مسافر دارای مزیت‌های دیگری است و به عنوان دومین فرودگاه کردستان می‌تواند در توسعه اقتصادی اثرگذار باشد.

فرودگاه دارای ایمنی و استاندارد لازم است و می‌تواند زمینه جابجایی مسافران را فراهم آورد و در صورت افزایش مسافر تعداد پروازهای این فرودگاه از یک پرواز در هفته بیشتر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.