تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 7:51
کد خبر : 10877

رئیس مجلس شورای اسلامی : کارنامه جمهوری اسلامی قابل دفاع است

رئیس مجلس شورای اسلامی : کارنامه جمهوری اسلامی قابل دفاع است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کارنامه جمهوری اسلامی با توجه به تهدیدهایی که تاکنون داشته‌ایم افتخارآفرین و قابل دفاع است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدباقر قالیباف در گردهمایی مبلغان که در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: طلاب و روحانیون رسالت تبلیغ دین اسلام، فرهنگ جهاد و شهادت و همچنین فرهنگ غدیر و عاشورا را دوش می‌کشند و در این مسیر سختی‌های بسیاری را به جان خریده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: جمهوری اسلامی بی‌توجه نسبت به تهدیدها و برنامه‌های دشمنان، قدرتمند و با صلابت به پیش می‌رود و کارنامه انقلاب اسلامی با توجه به تهدیدهایی که تاکنون داشته‌ایم افتخارآفرین و قابل دفاع است.

قالیباف افزود: امروز در یک جنگ سخت و همچنین جنگ نرم و هوشمندانه در برابر دشمنان با آنان مقابله می‌کنیم و امام راحل نیز در این زمینه تاکید کردند اگر آمریکایی‌ها در برابر دین ما ایستادگی کنند، ما در برابر تمام دنیای آنان خواهیم ایستاد.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران، حکومتی بر پایه دین و فقه شیعه برپا کرده و در برابر سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی حرف خود را بیان می‌کند.

جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف منفعل نیست

قالیباف اظهار داشت: اتفاقاتی که تاکنون برای کشور ما رخ داده است اگر برای دیگر کشورها می‌افتاد؛ توان ادامه نداشتند و این امر نشان دهنده قوت و قدرت ماست و اینکه جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف منفعل نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی در طی ۹ ماه تمام تلاش خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار بستند افزود: آنان از هر امکانات و ظرفیتی در این راستا استفاده کردند؛ اما هوشمندی ملت تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری و همچنین حضور آنان در صحنه موجب شد که این توطئه‌ها خنثی شود.

وی بیان داشت: گروهک منافقین در حوادث اخیر در داخل کشور بیشترین نقش را داشته و امروز شاهد هستیم که آنان در کشور آلبانی جایی برای اقامت ندارند.

قالیباف ابراز داشت: کشورهایی همانند فرانسه، آلمان و انگلیس در حوادث کشور ما مواضعی علیه جمهوری اسلامی داشتند اما امروز شاهد هستیم که حوادثی در کشورشان رخ داده که مجبور شدند با عوامل آن برخورد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار سپهبد شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود نوشت که بر سنگ مزارم بنویسید سرباز وطن افزود: شهید سلیمانی از دین، کشور و حیثیت خود و جمهوری اسلامی دفاع کرد که این امر برای ما افتخار است.

وی بیان داشت: در دوران استقرار حکومت شیعی در ایران اجازه داده نشد که قسمتی از خاک این کشور جدا شود؛ این در حالی است که در طی قرن‌های اخیر در هر دوره، بخشی از خاک ایران واگذار می‌شد.

قالیباف عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی از همه ملت‌های اسلامی دفاع می‌کند و در مسیر الهی گام برمی‌دارد.

امروز دشمن از گزینه نظامی مقابل جمهوری اسلامی سخن به میان نمی‌آورد

وی با بیان اینکه امروز دشمن از گزینه نظامی مقابل جمهوری اسلامی سخن به میان نمی‌آورد افزود: دشمنان امروز می‌دانند که ایران در عرصه جنگ نظامی در اوج بازدارندگی قرار دارد و تلاش می‌کند که در جبهه دیگر اقداماتی علیه کشور انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مراقب بود تا ذهن و روح جوانان جامعه توسط دشمنان تسخیر نشود که این امر نیز در حقیقت جدایی بخشی از خاک کشور است.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم افزود: روحانیت فرماندهان این جنگ هستند که در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه‌های نبرد حضور داشتند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد افزود: چالش‌ها و مشکلاتی که امروز در کشور به خصوص در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی داریم ناشی از ضعف خود ماست و باید نسبت به این مسئله اقرار کنیم و برای حل آنان در میدان حضور داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با هم افزایی و همکاری مسئولان کشور و نهادهای مختلف می‌توان ضمن شناسایی مشکلات، راه حلی برای برون رفت از مسائل یافت.

وی با بیان اینکه با اگر مردم در صحنه باشند مشکلات حل خواهد شد افزود: اگر برنامه ۵ ساله هفتم را به درستی تدوین کرده باشیم در این صورت رسیدن به ثبات اقتصادی دور از انتظار نیست.

قالیباف با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار هدر رفت انرژی در کشور داریم گفت: در صورت اصطلاح حکمرانی در بخش انرژی می‌تواند سرمایه‌های کشور را نجات داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.