تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 7:57
کد خبر : 12007

رئیسی: هرگونه تحرک گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب غیرقابل تحمل است

رئیسی: هرگونه تحرک گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب غیرقابل تحمل است
رئیس‌جمهور با تشکر صمیمانه از دولت و ملت عراق بابت برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و میزبانی کریمانه از زائران ایرانی، هرگونه تحرک گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب را به‌عنوان اقدامی ضدامنیت منطقه، غیرقابل تحمل دانست و بر تقویت همکاری‌ها دراین زمینه تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر شنبه در گفتگوی تلفنی با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، با تشکر صمیمانه از دولت و ملت این کشور بابت برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و میزبانی کریمانه از زائران ایرانی، این رویداد بی‌نظیر متبرک به نام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را جلوه‌ای از اتحاد و مقاومت امت اسلامی دانست و نقش‌آفرینی رهبری معظم انقلاب اسلامی و مرجعیت معظم عراق در شکل‌گیری رویداد عظیم اربعین را به عنوان زمینه‌ای برای شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی ستود.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز خرسندی از آغاز به‌ کار عملیات احداث راه‌آهن بصره-شلمچه، از اهتمام دولت عراق برای اجرای این طرح که منتج به تسهیل و جهش تبادلات تجاری و همچنین امنیت تردد زائرین دو کشور می‌شود، قدردانی کرد.

رئیسی در این گفتگو ضمن مرور همکاری‌های امنیتی دو کشور برای ایجاد صلح پایدار، هرگونه تحرک گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب را به‌عنوان اقدامی ضدامنیت منطقه، غیرقابل تحمل دانست و بر تقویت همکاری‌ها دراین زمینه تاکید کرد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هم در این گفتگوی تلفنی، حضور میلیونی زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) و پذیرایی خالصانه ملت عراق از زوار امام حسین (ع) را نشانه عمق باورهای مشترک و پیوندهای دو ملت توصیف کرد و خدمت به زائرین حسینی را افتخاری برای دولت و ملت عراق دانست.

نخست وزیر عراق در ادامه آغاز به‌کار پروژه احداث راه‌آهن بصره–شلمچه را نشان‌دهنده عزم جدی دولت عراق برای تقویت و توسعه روابط در همه عرصه‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان و ابراز امیدواری کرد که ابتکارهای جدید همکاری اقتصادی و تجاری میان ایران و عراق موجب افزایش بیش از پیش رفاه دو ملت شود.

السودانی همچنین با تاکید بر اینکه دولت عراق امنیت ایران را امنیت عراق می‌داند گفت: دولت و ملت عراق به مبارزه کامل با عوامل و عناصر تهدید کننده امنیت پایدارمنطقه پایبند و متهعد هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.