تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 7:17
کد خبر : 16256

دستگاه‌های دولتی در چارچوب قانون برای رشد شهر کرمان کمک کنند

دستگاه‌های دولتی در چارچوب قانون برای رشد شهر کرمان کمک کنند
سرپرست شهرداری کرمان،گفت:دستگاه‌های دولتی در چارچوب قانون برای رشد شهر کرمان کمک کنند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محسن تویسرکانی، صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی بین اداره‌کل اوقاف و شهرداری کرمان، با بیان اینکه در حوزه املاک و اراضی، از مسایل مشترک شهرداری با اوقاف است افزود: اداره کل اوقاف استان و شهرداری کرمان، می‌توانند مکمل هم باشند و اگر چنین نباشد، خیلی از کارها ابتر و عقب می‌ماند؛ به‌ویژه بسیاری از مباحث شرعی این حوزه، که از موضوعات بسیار مهم هم هست، با ابهام مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر تعامل بین‌سازمانی برای انجام بسیاری از امور، گفت: همۀ دستگاه‌هایی که می‌توانند برای هم‌افزایی نیروها در پیشبرد امور مربوط به شهر مؤثر باشند، باید به میدان بیایند.

تویسرکانی، با بیان اینکه همۀ ما شهروند کرمان هستیم و باید با دلسوزی برای شهرمان کار کنیم، اظهار داشت: نباید جزیره‌ای عمل کنیم و فقط منافع اداره‌ها و سازمان‌های خود را در نظر بگیریم؛ دستگاه‌های دولتی باید در چارچوب قانون انعطاف‌پذیر باشند و به دیگر دستگاه‌ها برای رشد شهر، به‌عنوان یک زیست‌بوم مشترک کمک کنند.

سرپرست شهرداری کرمان گفت: در حال حاضر، به برکت مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهر کرمان یک شهر زیارتی شده و زائران زیادی به این شهر می‌آیند و در این فضا، ما باید با نگاه برد-برد از ظرفیت‌های یک‌دیگر استفاده کنیم که بخشی از این ظرفیت‌های مشترک بین شهرداری و اداره‌کل اوقاف کرمان، در حوزه اراضی است.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال باید تدبیری درخصوص ترافیک اندیشیده شود و در این خصوص نیازمند تملک املاک مسیری برای احداث تقاطع‌هایی مانند «شهدای خلبان» هستیم و تقاضا داریم که اوقاف با ما همکاری، توافق و تعامل کند؛ بدون تردید ما هم مسایل شرعی را حتماً در نظر داریم و به آنها عمل می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.