تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 5:58
کد خبر : 12058

درخواست برای طلب پیمانکاران راه و خالی بودن ۹۰ درصد چارت فرودگاه‌های کرمان

درخواست برای طلب پیمانکاران راه و خالی بودن ۹۰ درصد چارت فرودگاه‌های کرمان
مسئولان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان کرمان در حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه به بیان مشکلات و خواسته ها پرداختند؛ از مطالبات به جا مانده پیمانکاران در حوزه راهداری جنوب کرمان تا خالی بودن ۹۰ درصد چارت اداری فرودگاه های استان از جمله موضوعات مطرح شده بود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان که مسئولان و نمایندگان دستگاه های زیرمجموعه راه و شهرسازی حضور داشتند فرماندار جیرفت گفت: جیرفت از سه طرف به رودخانه می‌رسد و برای گسترش شهر با مشکل مواجه شده‌ایم.

احمد بلندنظر افزود: از سال‌های گذشته مردم جنوب از عمودی سازی استقبال نکرده اند و این موضوع تامین مسکن را در این شهر با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی اضافه کرد: ساخت مسکن ملی هم شروع شده اما با توجه به قول رییس جمهور مردم انتظار بیشتری دارند و نیاز به کار بیشتر است.

بلندنظر با بیان اینکه چندین جاده ارتباطی شمال کشور را به جنوب و شرق وصل می‌کند ادامه داد: جاده جیرفت- بم در این بین بعد از سال‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.

وی عرض کم جاده‌های جنوب استان را مشکل ساز دانست و گفت: این موضوع و ۲ بانده نبودن جاده ها دلیل بروز بسیاری از تصادفات در منطقه است.

فرماندار جیرفت با اشاره به کمبودهای فرودگاه این شهرستان بیان کرد: امکانات اولیه هم در این فرودگاه وجود ندارد و به عنوان مثال یک اتوبوس برای رساندن مسافر از باند تا ترمینال موجود نیست.

بسیاری از مطالبات پیمانکاران راهداری پرداخت نشده است
مدیرکل راهداری و حمل نقل جنوب کرمان هم در این نشست گفت: مطالبات پیمانکاران در حوزه راه روستایی باقی مانده است و این موجب شده بسیاری از پیمانکارها وارد کار نشوند و بسیاری از طرح‌ها پیش نمی رود.

مجتبی محمودی با بیان اینکه رقم این مطالبات بالاست افزود: پروژه ها سه تا چهار بار تجدید می شود اما پیمانکاری برعهده نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۵ نفر کادر راهداری جنوب کرمان است که ۷۰ نوع خدمت را ارائه می کنند ادامه داد: کمبود نیرو در راهداری بسیار مشهود و این موجب بروز خطاهایی شده است.

مطالبه طلب پیمانکاران راه و خالی بودن ۹۰ درصد چارت فرودگاه‌های کرمان

۹۰ درصد چارت فرودگاه های کرمان خالی است
مدیر فرودگاهای استان کرمان هم در این نشست گفت: ۹۰ درصد چارت ما در استان خالی است و به عنوان مثال هفت پست خالی در فرودگاه جیرفت وجود دارد.

علی جزینی زاده افزود: ما دارای پنج فرودگاه در استان هستیم و فرودگاه سیرجان به صورت روزانه ، بم در پنج روز هفته و جیرفت سه روز در هفته پرواز دارند.

وی ادامه داد: در فرودگاه جیرفت ۴۷ درصد افزایش مسافر و ۳۲ درصد افزایش پرواز در پنج ماه گذشته در مقایسه با سال گذشته داشتیم.

جزینی زاده اضافه کرد: به دلیل کم بودن پروازها در طول هفته در فرودگاه جیرفت، شرکت‌های هندلینگ استقبال نمی کنند و در خدمات دهی به مسافران با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: رمپ پروازی تا ترمینال نزدیک به ۸۰۰ متر فاصله است و نیاز به اتوبوس برای جابه‌جایی مسافر وجود دارد.

جزینی زاده با بیان اینکه ضروری است جاده اسفندقه در نزدیکی فرودگاه جابه‌جا شود ادامه داد: ۴۰۰ متر از باند فرودگاه جیرفت به دلیل نزدیکی به این جاده غیرفعال مانده است و نتوانسته ایم دیوارکشی فرودگاه را انجام دهیم.

وی با اشاره به ضرورت رفع معارضان فرودگاه جیرفت ادامه داد: آماده سرویس دهی به پروازهای باری و مسافری به صورت ۲۴ ساعته در فرودگاه های استان هستیم.

ضرورت تشکیل اداره کل هواشناسی جنوب کرمان
مدیرکل هواشناسی استان کرمان هم در این نشست گفت: تشکیل اداره کل هواشناسی در جنوب یک نیاز است که سازمان هواشناسی هم با این امر موافق است.

محسن عراقی زاده اضافه کرد: یکی از مشکلات ما ریزش نیروی انسانی به دلیل حقوق پایین کارکنان این حوزه تخصصی است.

انتصابات در وزارت ضابطه مند شد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی هم در این نشست با اشاره به فعالیت کمیته انتصابات در وزارتخانه گفت: تشکیل این کمیته موجب ضابطه مند شدن انتصابات در وزارت راه و شهرسازی و پیشگیری از اثرگذاری سفارشات و رابطه شد.

محمدعلی زهره‌ای افزود: کمیته انتصابات در وزارتخانه برای همه رده ها ایجاد شد و ۱۲ عضو دارد که بعد از بررسی رزومه و مصاحبه حضوری و بعد از جمع بندی نظرات در کمیته انتصابات فرد منصوب می شود.

وی ادامه داد: فوق العاده ویژه مناطق محروم را پیگیری و پیاده سازی می کنیم و پیگیر گرفتن فوق العاده در حقوق کارکنان هستیم.

زهره ای اضافه کرد: ۱۰ هزار مورد وام ۲ میلیارد ریالی با بانک مسکن هماهنگ شده است تا کارکنان از آن بهره مند شوند و شرایطی را هم فراهم می کنیم که همه کارکنان بتوانند صاحب مسکن شوند.

وی در پاسخ به مسایل داخلی این وزارتخانه نیز یادآور شد: مجموعه رفاه ستاد باید بهتر عمل کند و همه خانواده‌ها باید بتوانند به سفر مشهد بروند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.