تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 7:58
کد خبر : 11020

دادستانی کرمان در مورد سلاح‌های غیرمجاز هشدار داد

دادستانی کرمان در مورد سلاح‌های غیرمجاز هشدار داد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: به‌زودی اطلاعیه‌ای برای تحویل سلاح های غیرمجاز به دارندگان این نوع سلاح‌ها داده می‌شود و پس از آن با دارندگان سلاح‌ برخورد قاطع و بازدارنده انجام خواهد شد

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، مهدی بخشی در همایش رییسان دادگستری ها و دادستان های سراسر استان افزود: در زمینه جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و برخورد با دارندگان این سلاح‌ها هماهنگی های لازم در شورای تامین استان انجام شده است.

وی به طرح جمع‌آوری سلاح در این استان به ویژه در شهرستان‌های جنوبی اشاره کرد و گفت: پس از اغتشاشات سال گذشته سلاح هایی وارد کشور شد و در این زمینه برخوردی مناسبی در استان انجام شده است.

برخورد با سارقان سیم‌های برق

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان همچنین برخورد با سارقان سیم های برق را از دیگر موارد اولویت‌دار در این استان برشمرد و تاکید کرد: با مدیریت جدید فرماندهی انتظامی استان روحیه جدیدی در مسیر مبارزه با سرقت شکل می‌گیرد.

بخشی درباره موضوع ترک اعتیاد نیز گفت: با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد می‌توان تا ۶۰ درصد جرائم این حوزه را تا پایان سال جاری کاهش داد.

مدیریت مبارزه با قاچاق سوخت

وی، مدیریت مبارزه با قاچاق سوخت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع نیز تا حدودی رها شده و در این عرصه همه نگاه ها به سمت دستگاه قضایی است؛ لذا باید تبیین شود که هر یک از دستگاه ها چه مسئولیتی بر عهده دارند.

بخشی همچنین ضمن تاکید بر اینکه دستور قضایی لازم برای برخورد ضابطان با هرگونه مصادیق کشف حجاب صادر شده است، تصریح کرد: ضابطان قضایی باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی از دستگاه قضایی به عنوان نهادی مطالبه‌گر یاد کرد و ضمن تاکید بر اینکه باید از دستگاه‌های مختلف درزمینه اجرای وظایف آنها مطالبه‌گری کنیم، بیان کرد: کنترل جمعیت کیفری از وظایف ماست و در این خصوص باید توجه داشت که امنیت جامعه فدای این موضوع نشود زیرا به هر قیمتی نمی توان این سیاست را اجرایی کرد.

حفظ امنیت روانی مردم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، حفظ امنیت روانی مردم در فضای مجازی و حقیقی را از تاکیدهای ریاست قوه قضاییه برشمرد و گفت: نباید اجازه داد شایعات و فضاسازی ها علیه دستگاه قضایی از سوی افرادی که سواد و تخصص ندارند و بنا به غرض ورزی های شخصی مطالبی را مطرح می کنند، موجب بر هم زدن امنیت و آرامش روانی مردم شود.

وی شناسایی و برخورد با باندهای قاچاق مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت حقوق عامه و حمایت از اقتصاد مقاومتی نیز باید در سرلوحه کار روسای حوزه های قضایی و دادستان‌های استان قر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.