تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 7:49
کد خبر : 14098

خبرهای امیدبخش دولت برای مردم/ واکنش وزیرکشور به ابلاغیه حجاب

خبرهای امیدبخش دولت برای مردم/ واکنش وزیرکشور به ابلاغیه حجاب
وزرا و معاونان رئیس جمهور در حاشیه نشست هیأت دولت به جمع خبرنگاران آمدند و پاسخگوی سؤالات آنها بودند که شاید حاشیه‌دارترین سؤالات، موضوع بخشنامه ابلاغی وزارت کشور در خصوص نظارت بر رعایت قانون حجاب و عفاف بود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، روز چهارشنبه ۸ آذر، هیأت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی جلسه داشت که رئیس جمهور در این نشست از برخی از خبرهای امیدوارکننده رونمایی کرده است.

رئیس جمهور در این جلسه ضرورت امیدآفرینی واقعی در جامعه با اقدامات دولت، وضع قوانین مناسب در مجلس و داوری‌های صحیح در قوه قضائیه را یادآور شد و تصریح کرد: گزارشات بسیار خوب رئیس سازمان انرژی اتمی از توسعه نیروگاه‌های اتمی برای رفع نیازهای کشور در بخش‌های مختلف، اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برقی کردن ناوگان حمل و نقل شهری، حل مشکل خلیج گرگان و خالی شدن صف انتظار مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی از جمله اقدامات امیدوارکننده و شایسته قدردانی در این زمینه است که باید با قوت ادامه یابد.

بذرپاش: امکان تردد با متروی پرند تا روزانه ۱۴ هزار مسافر

پیش از سخنان امروز رئیس جمهور در نشست هیأت دولت، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از دو طرح بزرگ متروی پرند و نهضت ملی مسکن در این منطقه با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت‌: با بهره‌برداری از این طرح‌ها روزانه تا ۱۴ هزار مسافر با متروی پرند جابه‌جا خواهند شد و ۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیز تحویل مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از رشد ترانزیتی کشور طی ۸ ماه گذشته به ۲۸.۵ درصد خبر داد و افزود: این رشد نشانگر اثرگذاری سفرهای رئیس جمهور و مذاکرات دوجانبه با کشورهای همسایه در میدان اقدام و عمل است.

وزیر صمت: صرفه جویی ۲۹ همتی با برقی سازی ناوگان حمل ونقل عمومی

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با اعلام افتتاح نخستین خط تولید اتوبوس برقی در شرکت ایران‌خودرو دیزل از پیوستن ایران به کشورهای تولیدکننده خودروی برقی در جهان خبر داد و گفت: دستیابی به فناوری تولید وسایل حمل و نقل برقی دارای مزایای اقتصادی و زیست محیطی گسترده‌ای برای کشور خواهد داشت، به نحوی که ۱۰۰ هزار تاکسی برقی سالانه حداقل ۲۱ همت، ۴ هزار اتوبوس برقی سالانه ۲.۵ همت و ۲۰۰ هزار موتور سیکلت سالانه ۵ همت و در مجموع ۲۹ هزار میلیارد تومان برای دولت و کشور صرفه‌جویی مالی خواهد داشت و علاوه بر این نقش مهمی در بهداشت و سلامت جامعه، کاهش آلودگی هوا، رفع آسیب‌های زیست محیطی و بهبود کیفیت زندگی مردم ایفا خواهد کرد.

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به تهدید هسته‌ای صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تهدید رژیم صهیونیستی در استفاده از بمب اتم، خاطرنشان کرد: من در نامه‌ای به مدیر کل آژانس، قبل از جلسه شورای حکام نوشتم که وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت فلسطینی‌ها را تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای کرده و هم نخست‌وزیر آنها در سازمان ملل در جلسه اجلاس عمومی بیان کرد که ایران را باید با تهدیدات هسته‌ای مورد تهدید قرار دهیم و بیان کرد که از سلاح هسته‌ای علیه ایران استفاده کند.

معاون رئیس جمهور با یادآوری نامه خود به مدیر کل آژانس تصریح کرد: ما به مدیر کل تاکید کردیم که شما برای عدم اشاعه مسئولیت دارید و وقتی در مقابل رژیمی که نه ان‌پی‌تی را امضاء کرده، نه تابع مقررات پادمان است و هیچ اجازه دسترسی به شما نمی‌دهد و به صراحت هم اعلام می‌کند که باید از سلاح هسته‌ای استفاده کرد، واکنشی نشان نمی‌دهید این نقض قوانین بین‌المللی است در حالی که این وظیفه مدیر کل است که این موضوع را به شورای امنیت گزارش دهد.

وزیر نفت: امیدواریم زمستان امسال را با کمترین مشکل گازی رد کنیم

جواد اوجی در حاشیه نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران گفت: ماه‌های سرد سال به خصوص در استان‌های غربی کشور به آرامی در حال فرا رسیدن است. بخش دیسپچینگ شرکت ملی گاز روز گذشته در گزارشی اعلام کرد مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ۴۶۵ میلیون مترمکعب بود.

وی ادامه داد: رشد مصرف گاز در بخش‌های صنایع و نیروگاهی نسبت به سال گذشته تقریبا شش درصد افزایش یافته است. در تامین سوخت نیروگاه‌ها روزی ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از قبل به آنها دادیم در بخش صنایع نیز روزی شش میلیون مترمکعب گاز بیش از گذشته دادیم. این اقدام وزارت نفت موجب کاهش ۲۰ میلیون لیتری سوخت مایع در این دو بخش شد و در جهت هوای پاک اقدام شد.

وزیر نفت علت ناترازی گاز را عدم سرمایه‌گذاری در دوره‌های گذشته اعلام کرد و گفت: امیدوارم با ابتکارات فوق زمستان امسال را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

انتقاد وزیر امور خارجه از اقدام عجیب آمریکایی‌ها برای لغو سفر امیرعبداللهیان به نیویورک

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بود سفر رسمی رئیس‌جمهوری به آنکارا انجام شود و همه‌چیز هماهنگ بود اما به دلیل اینکه امروز نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت غزه و ادامه آتش‌بس را داشتیم، و قرار بود وزرای خارجه عضو و برخی کشورها که به طور خاص – از جمله ایران – دعوت شده بودند در آن حضور داشته باشند، در تماس تلفنی روسای جمهوری ایران و ترکیه توافق شد که این سفر چند روز دیگر برگزار شود تا وزرای خارجه ایران و ترکیه امروز در نیویورک باشند و اولویت را به نشست شورای امنیت دهیم.

وی افزود: آمریکا هم به من ساعت یک بامداد امروز ویزا داد و عملاً امکان حضورم در نشست ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ در نیویورک، فراهم نشد.

وزیر کشور: وزارت کشور وظیفه نظارت بر اجرای قانون حجاب و عفاف را دارد

احمد وحیدی وزیر کشور از دیگر وزرای کابینه دولت سیزدهم بودکه امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت به جمع خبرنگاران آمد و در واکنش به برخی انتقادات نسبت به محرمانه بودن بخشنامه وزیر کشور د رخصوص حجاب اظهار کرد: ما خوشحالیم که به قانون استناد می‌کنند، ولی توصیه میکنم به همه ابعاد قانون توجه کنند. رعایت عفاف و حجاب یک قانون است، ولی اینکه عده‌ای به عدم رعایت حجاب تشویق و ترغیب کنند، و سعی در مورد خدشه قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ انسان مورد تردید می‌شود که این‌ها چقدر پایبند به قانون هستند.

وحیدی درباره بخشنامه حجاب نیز گفت: مواضع ما در عفاف و حجاب کاملا روشن ست. در این زمینه قانون و مصوبات داریم که براساس آن رعایت حجاب و عفاف در همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی لازم است و وزارت کشور هم مسئولیت نظارت بر رعایت این قانون را دارد. در شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال۷۶، ۸۴، و ۹۸ توسط روسای جمهور ابلاغ شده است، مصوبات روشنی درباره عفاف و حجاب داریم و جرایم آن از حیث عدم رعایت حجاب در قانون مجازات اسلامی مشخص شده است. وزارت کشور وظیفه نظارت بر عفاف و حجاب دارد و تلاش ما هم اجرای این وظیفه بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.