تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 8:05
کد خبر : 2952

جاده راور – دیهوک فوراً بهسازی شود

جاده راور – دیهوک فوراً بهسازی شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خواستار بهسازی فوری جاده حادثه خیز کرمان – دیهوک شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای اداری راور گفت: در جلسه پیگیری مشکلات شهرستان راور مباحث مختلفی در ارتباط با شهرستان راور در دستور کار قرار گرفت و گازرسانی در بخش‌های مختلف شهرستان رو به اتمام است و طی دو ماه آینده برنامه گازرسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار را نهایی می‌کنیم و تا پایان سال گازرسانی به تمامی روستاها و مناطق شهری این شهرستان را جشن می‌گیریم.

وی افزود: بعد از بخش خانگی، به بخش صنعت گازرسانی می‌شود تا به توسعه فعالیت‌های اقتصادی شهرستان کمک کند.

پورابراهیمی با اشاره به مسیر کرمان – راور – دیهوک بیان کرد: بخش زیادی از قطعات محور کرمان – راور رو به اتمام است و تا پایان سال بخش زیادی از این راه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در محور راور به دیهوک نیز با توجه به اینکه ۱۰۳ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان کرمان و شهرستان راور است، مقرر شد حدود ۲۵ کیلومتر از بازسازی و روکش آسفالت که لازم است توسط اداره کل راهداری انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: بعد از ۱۰۳ کیلومتر که در حوزه خراسان جنوبی است و بدترین وضعیت مسیر کرمان به مشهد است، قرار است نشست مشترک نمایندگان منطقه و مدیران راهداری و فرمانداران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و اعتبارات ویژه ای در این بخش در نظر گرفته شود و در خراسان جنوبی نقاط بحرانی را پوشش بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ۹۰ درصد از پهنه‌های معدنی شهرستان راور متعلق به سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست است و اخیراً در جلسه‌ای که با حضور استاندار و مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی و معاونین وزارت صمت در کمیسیون اقتصادی برگزار شد، با سازمان انرژی اتمی برای آغاز عملیات اکتشافی در بخش وسیعی از محدوده‌های معدنی شهرستان توافق شده که به این معنی است در نقاطی که به مواد معدنی غیر پرتوزا دسترسی پیدا کنیم امکان سرمایه گذاری و اشتغال جوانان شهرستان فراهم می‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به طرح‌های توسعه فولاد بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت کارخانه فولاد در بخش ذوب ۶۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال امیدواریم به مدار تولید بیاید.

وی تصریح کرد: اکنون هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و طرح‌های توسعه نیز پس از عملیات ذوب، از جمله کارخانه‌های تولید پودرهای آلیاژی و لوله‌های بدون درز در حال مطالعه است.

نماینده مردم کرمان راور با اشاره به اینکه در جلسه شورای اداری شهرستان راور مقرر شد آسفالت راه‌های روستایی شهرستان انجام شود، گفت: وضعیت ارتباطی و مخابراتی ۱۵ روستا به زودی ساماندهی می‌شود و ۳۰ روستا باقیمانده در برنامه زمان بندی به این موضوع افزوده می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: امروز کلنگ زنی کمپ ترک اعتیاد در راور انجام شد که می‌تواند به افراد آسیب دیده کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.