تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 6:26
کد خبر : 10036

تنهاا راه آمادگی جامعه در برابر بحران آموزشهای امداد و نجات است.

تنهاا راه آمادگی جامعه در برابر بحران آموزشهای امداد و نجات است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در حال حاضر 192 کشور جهان دارای نهاد جمعیت هلال احمر هستند که در کشورهای اسلامی با عنوان هلال احمر و درکشورهای غیرمسلمان نیز با نام صلیب سرخ مشغول به فعالیت است.

به گزارش نسیم صبا:مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به بهانه گرامیداشت هفته هلال احمر در جمع حبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۹۲ کشور جهان دارای نهاد جمعیت هلال احمر هستند که در کشورهای اسلامی با عنوان هلال احمر و درکشورهای غیرمسلمان نیز با نام صلیب سرخ مشغول به فعالیت است.
رضا فلاح با اشاره به یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر یادآور شد:محور اصلی فعالیت های ما در کنار خدمات داوطلبانه دارویی، درمان، توان بخشی، و امدادو نجات است که در کل استان در قالب خدمات امداد و نجات به آسیب دیدگان و بازگشت آنها به زندگی عادی و تسکین آلام بشری است.
وی افزود :استان کرمان دارای رتبه اول ازحیث فعالیتهای رهاسازی فنی از تعداد ۱۱۲۹موردعملیات امداد و نجات تعداد ۵۰۹نفر را از مرگ حتمی نجات داده است و از لحاظ تعداد ماموریت ها نیز دارای رتبه دهم کشوری است.
فلاح با اشاره به اسکان ۳هزار نفر از حادثه دیدگان در سال گذشته افزود:بیشترین اسکان حادثه دیدگان مربوط به سیل در جنوب استان کرمان است.
وی به دیگر حوزه فعالیت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت :حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی نیز از دیگر حوزه های فعالیت ماست که در این حوزه در سال گذشته ۴۰۰هزار نفر از خدمات دارویی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استفاده نموده اند. وی با اشاره به افتتاح مرکز مرکز توانبخشی شهرستان سیرجان در سال گذشته گفت:برنامه ریزی جهت تقویت زیرساختهای مراکز درمانی و توانبخشی در مناطق محروم نیز در دستور کار امسال جمعیت هلال احمر قرار دارد.
فلاح ارایه خدمات داوطلبانه رابه عنوان اصلی ترین وظیفه هلال احمر برشمرد و خاطر نشان ساخت:در سال گذشته ۴۲۵هزار نفر با هزینه ۵۳میلیارد تومان از خدمات معیشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی در شرایط اضطرار در مناطق کم برخوردار استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: آموزش همگانی مردم و آموزش امدادگران به شکل تخصصی از دیگر فعالیت های انجام شده توسط جمعیت هلال احمر است که در سال جدید نیز با تلاش کارشناسان محقق می شود و جمعیت هلال احمر نیز آمادگی ارایه آموزشهای همگانی را دارد.
فلاح از برگزاری ۲۴۵۲دوره آموزشی در سال گذشته خبر داد و گفت :۳۶هزار نفر در این راستا در سطح استان کرمان آموزش دیده اند.
وی همچنین از جذب و توانمند سازی جوانان در حوزه های امدادی و کارآفرینی خبر داد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به شعار امسال هفته هلال احمر تحت عنوان هلال نشان امید گفت :۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه هفته گرامیداشت هلال احمر نامگذاری شده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای تیم واکنش سریع در سطح استان در سال جاری، افزایش روند جذب داوطلبان، ساماندهی تیمهای سحر، توانمند سازی مردم جهت افزایش تاب آوری از طریق آموزشهای همگانی، افزایش خانه های هلال، محرومیت زدایی محله های کم برخوردار، تعامل با خیرین، توسعه توانبخشی دانش محور، تقویت و به روز رسانی اقدامات امداد و نجات را از اولویت ها و فعالیت های جمعیت هلال احمر برشمرد.
ویکتوریا بادفر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.