تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 5:14
کد خبر : 11475

تقویت صادرات در دولت سیزدهم حباب بازار ارز را تخلیه خواهد کرد

تقویت صادرات در دولت سیزدهم حباب بازار ارز را تخلیه خواهد کرد
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت:‌ ادامه روند صعودی صادرات موجب خواهد شد تا حبابی که در بازار ارز وجود دارد تخلیه شود.

به گزارش نسیم صبا:مهدی صادقی شاهدانی، رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در گفتگو با ایرنا بیان کرد: در یک دهه گذشته تقریبا رشد اقتصادی نزدیک به صفر بوده است، اما در دو سال اخیر شاهد افزایش این متغیر هستیم، به طوری که رشد اقتصادی به ۴ درصد رسیده است.

وی افزود: دلیل رشد اقتصادی این است که در دو سال اخیر شاخص‌های اقتصادی و وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: جهش اقتصادی دو سال اخیر این نوید را به مردم می دهد که رشد اقتصادی در سال های آینده بهتر خواهد شد.

صادقی شاهدانی افزود: شاهد افزایش صادرات در کشور هستیم و طبیعی است که با تقویت صادرات، تولید نیز رشد خواهد کرد و در ادامه رفاه اقتصادی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

این استاد اقتصاد تصریح کرد: در شرایط بهبود رشد اقتصادی، صادرات، تراز تجاری و شاخص تورم قرار گرفته ایم، بنابراین باید تدابیری اندیشید تا این آمارهای خوب اقتصادی تداوم داشته باشد، در این شرایط است که اقتصاد ایران گام های بزرگتری برای بهبود شرایط برمی‌دارد.

صادقی شاهدانی با اشاره به این که بازار ارز تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد که یکی از آن عوامل افزایش صادرات است، گفت: افزایش صادرات به دلیل این که عرضه ارز را افزایش می دهد، بر ناترازی بازار ارز تاثیر گذار خواهد بود، در نتیجه اگر در امر صادرات تسهیل گری روی دهد، به طوری که صادرکننده کمتر معطل بروکراسی اداری شود، صادرات بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در پایان تاکید کرد: ادامه روند صعودی صادرات موجب خواهد شد تا حبابی که در بازار ارز وجود دارد تخلیه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.