تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 5:18
کد خبر : 11877

تشریح جزئیاتی از فعالیت گروهک تروریستی «ارتش مردمی» در کرمان

تشریح جزئیاتی از فعالیت گروهک تروریستی «ارتش مردمی» در کرمان
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان جزئیاتی را درباره دستگیری و اقدامات گروه تروریستی وابسته به «گروهک ارتش مردمی» در کرمان را اعلام کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، رحمان جلالی در آئین اختتامیه نمایشگاه «روایت پیشرفت» و ویژه برنامه روایت امنیت استان کرمان اظهار کرد: جنگ روایت‌ها از راهکارهای خنثی سازیِ جنگ ترکیبی دشمن است.

وی احساس امنیت را بالاتر از امنیت دانست و بیان کرد: راهپیمایی اربعین نوعی از روایت امنیت است. همچنین برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا و … از دیگر مصادیق هستند.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان با تبیین اقدامات نیروهای امنیتی، نظامی، قضائی و انتظامی در ایجاد امنیت در کشور، اظهار کرد: دستگیری گروه تروریستی وابسته به «گروهک ارتش مردمی» در کرمان یکی از روایت‌های امنیت است.

وی افزود: این مورد تروریستی دارای سه جز اصلی بازیگردانان، بازیگران و بازی خورده‌ها است و در این مورد، جدیدترین شگردهای اطلاعاتی به کار رفته است. زیرا بازیگران و بازی خورده‌ها درگیر این اتفاق بودند و رد پای هیچ یک از صحنه گردانان و بازیگردانان را نمی‌بینیم و اتفاق از طریق بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رقم می‌خورد.

جلالی تصریح کرد: اقدامات ایذایی از طریق حریق و انفجار در مناطق مختلف مخصوصاً در سه نقطه حیاتی و حساس در دستور کار این گروه تروریستی بود.

وی زمان شکل‌گیری ارتش مردمی کرمان را بعد از اغتشاشات سال گذشته اعلام کرد و افزود: یک صفحه اینستاگرامی توسط فردی به نام شاهین زحمتکش (خواننده رپ) ایجاد شد که نام مستعار او شاهین لو است و در سال ۱۳۶۲ در زندان اوین متولد شده و پدر او عضو گروه نفاق بود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان، گروهک نوپدید ارتش مردمی کرمان را یکی از فعال‌ترین گروهک‌های تروریستی ماه‌های اخیر ذکر کرد و ادامه داد: شاهین در سال ۱۳۹۵ به دانمارک عزیمت می‌کند و سر پل با عنوان سیامک تدین رابط بین شاهین و عناصر کف میدان بوده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام، هسته اولیه این گروهک دستگیر شد و تعداد زیادی بمب‌های دست ساز و کیت‌های الکترونیکی با قدرت انفجار بالا کشف شد.

جلالی انفجار مرقد شهید سلیمانی و پمپ بنزین را از اهداف این گروهک برشمرد و اظهار کرد: آنها تا مرحله جاگذاری بمب پیش رفته بودند.

وی با بیان این مطلب که این گروهک پرچم رژیم صهیونیستی را از پل فرهنگیان آویزان و بلافاصله به کانال‌های آن طرف آبی تصاویر را مخابره کردند، افزود: چند هدف این گروهک عملیاتی شد و چند مورد آن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شده است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان تخریب چند دوربین نظارتی در سطح شهر را اقدام گروه ارتش مردمی کرمان اعلام کرد و گفت: شعارنویسی و کاغذنویسی از دیگر اقدامات آن‌ها بود.

وی کرمان را امن‌ترین استان کشور در اغتشاشات سال گذشته اعلام کرد و افزود: امنیت این استان حاصل همکاری، هماهنگی و تلاش همه ارکان شورای تأمین است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.