تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 7:13
کد خبر : 14832

تشریح برنامه‌های هنری سالگرد سردار دل‌ها در کرمان

تشریح برنامه‌های هنری سالگرد سردار دل‌ها در کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تشریح جزییات برنامه های فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد سردار شهید سلیمانی گفت: بیشتر این برنامه ها به صورت مردمی و خودجوش اجرا می شوند که ضرورت دارد از سوی رسانه ها نیز به نحو مناسب اطلاع رسانی شوند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محسن روحی روز شنبه در نشست خبری پیرامون اعلام برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: بسیاری از برنامه های سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مردمی، خودجوش و آتش به اختیار است که شاید ما از آنها مطلع نباشیم و ضرورت دارد با اطلاع رسانی، فعالیت های مردمی پررنگ تر شود تا سایر مردم نیز از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم از نخستین سالگرد، برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به سمت مردمی شدن برود و همه مردم به پویش فعالیت های مردمی مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بپیوندند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: تعداد زیادی از برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مساجد و محلات توسط خود مردم برگزار می شود و این جای تشکر دارد که مردم کرمان ارادت خودشان را به سردار نشان می دهند.

وی خاطرنشان کرد: پویش ها، رویدادها و تولیدات سه بخش فعالیت اعضای کمیته فرهنگی و هنری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی را تشکیل می دهد.

روحی ادامه داد: در بخش پویش های مردمی، خاطرات، کتابخوانی، قرآنی، اقدامات رسانه ای، وصیت نامه خوانی، فعالیت مجازی، پویش به نیت حاج قاسم می بخشم و غیره به عنوان نمونه ای از پویش هایی هستند که توسط دستگاه های مختلف و مردم برگزار می شود.

تشریح برنامه‌های هنری سالگرد سردار دل‌ها در کرمان

برگزاری جشنواره سرود سردار آسمانی

وی گفت: در بخش رویدادها، جشنواره سرود سردار آسمانی با همکاری سپاه پاسداران و کانون های مساجد در شهرستان ها در حال برگزاری است که به زودی بخش استانی آن هم برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: رویداد ملی تجسمی شهید القدس در حوزه هنرهای تجسمی به مدت سه روز با حضور ۱۲۰ هنرمند از سراسر کشور در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد.

وی بیان کرد: اجرای سرود در مراسم مدارس، موکب های مسیر سالگرد، افتتاحیه راهیان حاج قاسم، اجلاسیه شهدای زن و مادران قاسم پرور و غیره از جمله دیگر برنامه های تدارک دیده شده چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی است.

افزایش فعالیت موکب های فرهنگی سالگرد شهاد حاج قاسم

روحی اظهار داشت: امسال تلاش شده تعداد موکب های فرهنگی در ایام سالگرد شهاد سردار سلیمانی بیشتر و فعالیت های متنوعی در این موکب ها انجام شود.

وی افزود: برگزاری کرسی های تلاوت قرآن در ایام هفته مقاومت، تولید سرودها، نماهنگ، مستند، کلیپ، انیمیشن و نرم افزار مردمیدان توسط مراکز و دستگاه های مختلف در حال انجام است.

تولید چهار مستند سردار سلیمانی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: چهار مستند در زمینه مراسم تشییع و سالگرد سال های گذشته حاج قاسم توسط مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تولید است؛ سریال ترور مرتبط با سردار سلیمانی که ۹۰ درصد کار تولید آن در کرمان انجام شده به زودی از شبکه یک سیما پخش می شود.

وی افزود: همچنین مستند بی قرار برای شهید محمد حسین یوسف اللهی ساخته شده است که تا پایان دی ماه در کرمان رونمایی و پخش خواهد شد.

روحی با اشاره به ساخت سمفونی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این سمفونی با حضور ۱۱۰ نوازنده برای نخستین مرتبه است که برای یک شخص ساخته می شود و قرار است تا پایان هفته در تهران یا کرمان رونمایی شود.

همچنین در این نشست برخی اعضای کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به تشریح اقدامات خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.