تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 5:52
کد خبر : 11828

تداوم ثبات قیمت‌ها در بازار طلا برای سومین ماه متوالی

تداوم ثبات قیمت‌ها در بازار طلا برای سومین ماه متوالی
فعال بازار طلا گفت: سیاست‌های بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز و شرایط اقتصادی باعث شده تا برای سومین ماه متوالی ثبات قیمت را در بازار طلای داخلی شاهد باشیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایرنا درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: بهای انس جهانی برخلاف هفته‌های قبل سیر صعودی داشت و روزانه چند دلار افزایش قیمت را شاهد بودیم.

وی افزود: انس جهانی طلا در طول هفته با ۲۹ دلار افزایش به ۱۹۴۴ دلار رسید و قیمت انواع فلزات دیگر همچون نقره، پلاتین و پالادیوم هم رشد یافت؛ اما نرخ ارز در داخل کشور ثابت بود.

این فعال بازار طلا گفت: در بازار داخل قیمت انواع سکه و طلا تحت‌تأثیر بهای انس جهانی با کمی افزایش همراه بود البته همچنان ثبات قیمت در بازار وجود داشت و عرضه و تقاضا تعادل داشت و می‌توان گفت باتوجه‌به ثبات قیمت‌ها سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه کاهش‌یافته است و باتوجه‌به ایام محرم و صفر بازار در رکود به سر می‌برد.

وی بیان کرد: در هفته گذشته قیمت سکه طرح قدیم ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی و سکه‌های یک گرمی بدون تغییر قیمت دادوستد شد.

کشتی آرای اظهارداشتن: در آخرین معاملات هفته گذشته هر مثقال طلای آب شده ۱۳۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی معامله شد.

وی ادامه داد: حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و این کاهش حباب به دلیل تعادل عرضه و تقاضا است.

فعال بازار طلا گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده نیز ثبات بر بازار طلا حاکم باشد و این به دلیل ثبات نرخ ارز است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.