تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 6:17
کد خبر : 11656

بهره‌برداری از ۲۳۰۰ طرح کشاورزی کشور همزمان با هفته دولت

بهره‌برداری از ۲۳۰۰ طرح کشاورزی کشور همزمان با هفته دولت
- وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری ۲۳۰۰ طرح کشاورزی در سراسر کشور همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: مناطق کم‌برخوردار در صدر جدول افتتاح‌ها قرار دارند.

به گزارش نسیم صبا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت با بیان اینکه در هفته دولت ۲۳۰۰ طرح بخش کشاورزی در ۱۲ زیربخش در کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: این طرح‌ها در مجموع با اعتباری معادل ۲۴۰ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال هزینه‌کرد به اتمام رسیده است.

وی افزود: از این میزان هزینه‌کرد؛ مبلغ ۳۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۲۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، اعم از استانی و ملی و بقیه با رقم ۱۸۶ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در قالب مشارکت مردمی است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر صدرنشینی مناطق کم‌برخوردار در تعداد طرح افتتاح شده تصریح کرد: علاوه بر توجه بیشتر به این مناطق، زیربخش آب و خاک به عنوان منابع پایه کشاورزی با یک هزار و ۹۵ طرح قابل افتتاح و ۴۸ درصد فراوانی پیشتاز است.

نیکبخت با حساس خواندن سبد کالایی دام و طیور در سفره مردم، گفت: بنابراین ضرورت، زیربخش دام و طیور نیز با اختصاص ۳۷ درصد از کل اعتبارات هزینه شده، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با مهم خواندن معیشت کشاورزان، اظهار کرد: طرح‌های قابل افتتاح کشاورزی در هفته دولت با ایجاد ۲۵ هزار و ۸۵۷ فرصت جدید شغلی، ۴۴ هزار و ۲۲ اشتغال را تثبیت می‌کند و در عین حال ۴۲۰ هزار و ۴۵۸ خانوار از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.