تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 6:57
کد خبر : 12971

بلاروس در کنار مردم مظلوم فلسطین برای توقف جنایت جنگی تلاش کند

بلاروس در کنار مردم مظلوم فلسطین برای توقف جنایت جنگی تلاش کند
معاون اول رییس‌جمهور ضمن محکوم کردن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، از رییس‌جمهور بلاروس خواست تا در کنار مردم مظلوم فلسطین برای توقف این جنایت جنگی در سرزمین‌های اشغالی تلاش کند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس دیدار کرد و گزارشی از آخرین وضعیت اجرای توافق‌نامه جامع همکاری‌های فیمابین ارائه داد.

مخبر در این دیدار مسائل مربوط به تبادلات بانکی، صدور ویزا و خطوط هوایی مستقیم را سه موضوع مهم در پیشبرد توافقات دانست و بر اهمیت رفع آن‌ها تأکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن محکوم نمودن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، از رئیس‌جمهور بلاروس خواست تا در کنار مردم مظلوم فلسطین برای توقف این جنایت جنگی در سرزمین‌های اشغالی تلاش کند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مخبر و هیأت همراه، اظهار امیدواری کرد این سفر بتواند در سرعت‌بخشی به اجرای توافقات مؤثر باشد.

وی به رئیس بانک مرکزی و وزرای امورخارجه و صنایع بلاروس دستور ویژه داد که در اسرع وقت برای رفع موانع اجرایی این توافقات و جبران عقب‌ماندگی در برخی حوزه‌ها تلاش کنند.

رئیس‌جمهور بلاروس در این دیدار وضعیت انسانی پیش آمده در غزه را تأسف‌بار خواند و اعلام کرد جامعه جهانی باید برای توقف جنگ و کشتار غیرنظامیان اقدام قاطع کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.