تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 6:30
کد خبر : 12730

برای ساماندهی اتباع خارجی آماده همکاری هستیم

برای ساماندهی اتباع خارجی آماده همکاری هستیم
شهردار کرمان گفت: برای همکاری با اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان، جهت ساماندهی اتباع خارجی، آماده هستیم.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان که با محوریت، ساماندهی و جمع‌آوری اتباع غیر مجاز خارجی انجام شد، افزود: در بعضی مکان‌ها و محله‌ها، از جمله در محدوده بازار کرمان، به‌ویژه دو بازاری که دارند بازسازی می‌شوند و در حوزه بافت تاریخی قرار دارند، شرایط حضور اتباع خارجی غیرمجاز مطلوب نیست و در این زمینه باید کاری صورت گیرد.

وی از آمادگی شهرداری کرمان برای ساماندهی خانه‌هایی که در راسته بازار هستند، خبر داد و افزود: در مورد ایستگاه‌های ساماندهی کارگران نیز در حال طراحی دو نقطه برای این کار هستیم، ولی باید ساز و کاری برای این امر در نظر گرفته شود؛ چنانچه در شهرهایی مانند شیراز، تبریز و مشهد، سازوکارهایی اندیشیده شده که باعث موفقیت در این زمینه شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا، کارگرانی که به ایستگاه‌های کارگری می‌روند، ثبت‌نام می‌شوند و همه آنها، اعم از بنا یا کارگر ساده، شناسنامه‌دار هستند و با این شیوه، حتی مبلغ پرداختی به آنها ثبت می‌شود؛ همچنین بر اساس تعداد روز کار، میزان پرداختی به آنها در اداره کار و بیمه نیز ثبت می‌شود. یعنی فردی که در این ایستگاه‌ها ثبت‌نام می‌کند یکسری مشوقات دارد که خودش تمایل به ثبت‌نام پیدا می‌کند و ایستگاه تنها یک فضای سرد فیزیکی برای آنها محسوب نمی‌شود.

شعرباف با تاکید بر برگزاری جلسات هم‌اندیشانه با دیگر سازمان‌های مرتبط با اتباع خارجی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های کارگری با کارایی بهتر و بیشتر، ادامه داد: شهرداری کرمان آماده ساخت و راه‌اندازی ایستگاه‌های یادشده است.

شعرباف در مورد کودکان کار که برخی از آنها از ساعت ۲۲ شب تا هفت صبح در سطح شهر مشاهده می‌شوند، نیز گفت: گروه‌های اجراییات شهرداری از ساعت هفت صبح تا ۲۲:۳۰ شب، این کودکان را جمع‌آوری می‌کنند، اما برخی از این کودکان از ساعت ۲۲ شب تا هفت صبح، فعالیت می‌کنند که در حال برنامه‌ریزی برای رصد و مدیریت این کودکان در این ساعت‌ها نیز هستیم.

برای ساماندهی موفق اتباع خارجی به یک اقدام همه جانبه نیاز است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان نیز، هدف از برگزاری این دیدار هم‌اندیشانه بین شهرداری کرمان و امور اتباع استان را، برنامه‌ریزی برای اقدامات مشترکی دانست که قرار است برای ساماندهی اتباع غیرمجاز، در شهر کرمان اجرا شود.

روح‌الله خضری‌پور بر لزوم همکاری بین امور اتباع بیگانه استان با شهرداری و دیگر مسئولان کرمان تاکید کرد و افزود: برای ساماندهی موفق، به یک اقدام همه جانبه نیاز است و اگر همه مسئولان پای کار نباشند، اتفاق مطلوب، رقم نمی‌خورد.

وی به یک طرح در حال اجرا از سوی امور اتباع استان، اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این طرح، اگر اتباع بیگانه، عمل یا رفتاری بر خلاف موارد قانونی کشور، داشته باشند، ابتدا در سه مرحله، به آنها با تذکر و جریمه برخورد می‌شود و در صورت عدم توجه و رعایت، طرد خواهند شد.

خضری گفت: اجرای این طرح، مؤثر بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.