تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 6:48
کد خبر : 13163

بدنه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی نیازمند جوان سازی است

بدنه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی نیازمند جوان سازی است
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان کرمان گفت: بدنه یگان حفاظت نیازمند جوان‌سازی است و برای جذب نیرو باید از اعتبارات استانی بهره گرفت.

به گزارش نسیم صبا:سردار حسن مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: اکنون سن خدمت نیروهای یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بالا است که این موضوع بر آمادگی جسمانی آنها نیز تأثیرگذار است و اکنون جذب نیروهای جوان در بدنه یگان حفاظت در رفع کمبود نیروی انسانی بسیار تأثیر دارد.

او ادامه داد: اکنون قریب به ۲ هزار نفر در یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که پیشنهاد شده به تدریج بر تعداد نیروهای یگان حفاظت افزوده شود.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به کمبود تجهیزات و کمبود نیروی انسانی در یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم در مراقبت از آثار و معرفی حفاران غیر مجاز است.

مهری در خصوص حوزه حفاظتی میراث‌فرهنگی شهرستان جیرفت گفت: این حوزه شامل پنج پایگاه حفاظتی شامل پایگاه‌های موزه باستان‌شناسی، شهر قدیم جیرفت (دقیانوس)، محوطه باستانی ورامین، کنارصندل و اسفندقه است و نیروهای یگان حفاظت این شهرستان باید حفاظت بیش از ۲۰۰ محوطه باستانی را بر عهده داشته باشند که از حداقل امکانات و زیرساخت‌های برخوردار هستند.

وی همچنین تقویت یگان حفاظت در ارگ تاریخی راین را خواستار شد و افزود: شهر راین دارای شش نیروی یگان حفاظت است که یک نیروی آن در محل ارگ تاریخی مستقر شده است و دیگر نیروها نیز فعالیت گشت‌زنی را برعهده دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.