تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 4:43
کد خبر : 11705

با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور ۶ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی در کرمان به بهره‌برداری رسید

با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور ۶ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی در کرمان به بهره‌برداری رسید
بیش از۶ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی از طریق مراسم ویدئوکنفرانس با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی امروز (یکشنبه) در چهارمین روز از هفته دولت و همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در آیین واگذاری بیش از یکصد هزار واحد در سراسر کشور به صورت برخط با حضور رییس‌جمهور به متقاضیان تحویل داده شد.

آیین واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن در کرمان با حضور جمعی از مسئولان و با افتتاح پروژه ۶۴ واحدی خانواده بهزیستی در محل شهرک خواجو به نمایندگی از ۶ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی این استان برگزار شد.

ظرفیت های قانونی در خدمت ساخت مسکن

استاندار کرمان گفت: بخش عمده ای از هزینه خانوار صرف تهیه مسکن می شود و تامین یک میلیون مسکن در سال و چهار میلیون در دوره چهار ساله کار بزرگ و سختی است و باید همه پای کار بیایند و کمک کنند.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی ساخت مسکن تامین زمین است افزود: تامین زمین برای ۱۵۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن کار بزرگی است و بیش از ۲ هزار هکتار زمین در این طرح آماده و تعیین تکلیف شده است.

بیش از ۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کرمان آماده سازی شده است

وی بیان کرد: حدود ۸۰۰ هکتار زمین برای سه شهر رفسنجان؛ سیرجان و جیرفت در شورای عالی معماری و شهرسازی منتظر تصویب است که اگر انجام شود، عمده زمین ساخت مسکن در استان کرمان تامین می شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: بجز شهرهای سیرجان و رفسنجان زمین به صورت خود مالکی واگذار می شود که پس از آماده سازی و تفکیک در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چند پروژه ساخت مسکن به دلیل خلف وعده ای که در دولت قبل انجام شده، به مشکل برخورده اند که پیگیریم این مشکل به زودی حل شود.

فداکار تاکید کرد: عملکرد جزیره ای کار را سخت کرده بود که با همکاری دستگاه های اجرایی کار در حال به نتیجه رسیدن است و ظرفیت های قانونی نیز در بخش مسکن حتما استفاده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز گفت: در سطح شمال و جنوب این استان مجموعه ۶ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی از طرح های حمایتی مسکن دولت، امروز به بهره برداری می رسد.

رضا حافظی افزود: طرح های افتتاح شده امروز شامل ۳۶۵ واحد در قالب طرح بازآفرینی شهری، ۲ هزار و ۱۰۰ واحد از واحدهای مسکونی باقی مانده مسکن مهر در شمال و ۲۵۰ واحد هم مسکن مهر جنوب استان کرمان، ۲۹۰ واحد مسکن ملی، سه هزار و هشت واحد مسکن روستایی، ۸۵۰ واحد مسکن خود مالکی است.

وی اظهار داشت: پروژه ای که به نمایندگی از واحدهای مسکونی استان کرمان در آن حضور داریم ۶۴ واحد مسکونی و مربوط به مددجویان بهزیستی است که از سالهای گذشته باقی مانده بود که تحویل متقاضیان می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: هر واحد این پروژه ۱۰۸ متر مربع مساحت دارد که برای هر کدام سه میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار نفر برای مسکن ملی در شمال و جنوب استان کرمان ثبت نام کردند که بیش از ۴۲ هزار نفر در شمال استان تایید نهایی شده اند که برنامه احداث ۸۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار دادیم.

حافظی بیان کرد: در شهر کرمان به اندازه متقاضیان تایید نهایی شده زمین وجود ندارد که تا ۲ ماه آینده مشکل فنی زمین برای آنها حل می شود.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار ۴۶۲ هکتار برای طرح ملی مسکن در کرمان پیشنهاد دادیم که از این حیث رتبه نخست را در کشور داریم که یک هزار و ۶۰۰ هکتار آماده سازی شده و حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار نیز در مرحله تایید قرار دارند.

تامین بار مالی مسکن توسط بازار سرمایه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت مسکن در کرمان نسبتا خوب پیش می رود که باید کار سریع تر پیش برود تا شاهد عملیاتی شدن پروژه های ساخت مسکن در این استان باشیم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: در طرح جهش مسکن عمده بار تامین مالی به عهده بانک ها گذاشته شده که با مشکلاتی مواجه شده است، در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تامین مالی با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه را دادیم.

وی با بیان اینکه نقدینگی در اقتصاد ایران عدد بسیار بالایی است اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که ما ظرفیت جذب نقدینگی در بخش ساخت و ساز مسکن را عملیاتی و عقب ماندگی مسکن را جبران کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حدود ۶۰۰ همت مطالبات بانک ها از دولت است و در نظام اقتصادی بزرگترین بدهکار بانکی خود دولت است.

وی ادامه داد: برای اصلاح وضع موجود بانک ها نخست بحث کفایت سرمایه بانک ها را اصلاح می کنیم و ۲ بانک سپاه و ملی امسال هر کدام ۲۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه می دهند.

پورابراهیمی گفت: در مرحله دوم تثبیت تعهدات دولت را با روش های مختلف هم مطرح کردیم که وزیر اقتصاد قرار شده تا برنامه آن را آماده کنند تا منابع بانکی از طریق تعادل روش های مختلف دولت عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود کارگروه تامین مالی برای بخش مسکن در حوزه بازار سرمایه در استان کرمان تشکیل شود و این ظرفیت را داریم تا با جذب بخشی از بار تامین مالی از طریق بازار سرمایه قسمتی را که از نظام بانکی نتوانستیم تامین کنیم جبران شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.