تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 6:59
کد خبر : 14709

امیرعبداللهیان بر گسترش همکاری‌ها با سازمان شانگهای تاکید کرد

امیرعبداللهیان بر گسترش همکاری‌ها با سازمان شانگهای تاکید کرد
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اشاره به طیف متنوع همکاری اقتصادی، تجاری جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت و گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن تمجید از مواضع مثبت و سازنده دبیرکل سازمان شانگهای در خصوص رخدادهای فلسطین، این مواضع را حامل پیامی خوب برای منطقه دانسته و حاکی از توجه این سازمان به امنیت و صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا ارزیابی نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به طیف متنوع همکاری اقتصادی، تجاری جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت و گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر امورخارجه در ادامه، ابتکار پیشنهادی معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست بیشکک دایر بر همکاری‌های اقتصادی و صنعتی شامل محورهای سرمایه گذاری و حمل و نقل و ترانزیت و محیط زیست را مورد توجه و تاکید قرار داد و خواستار حمایت و پیگیری دبیرکل سازمان در زمینه اجرایی نمودن آن گردید.

ژانگ مینگف دبیرکل سازمان شانگهای، با تقدیر از وزیر امورخارجه کشورمان به جهت برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس فلسطین و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت فلسطین، دیدگاه سازمان شانگهای در توجه به قضیه فلسطین از منظر اهمیتی که سازمان شانگهای برای امنیت منطقه خاورمیانه قائل است را تشریح کرد.

وی در ادامه با پراهمیت خواندن نقش و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی و صنعتی میان کشورهای عضو سازمان، از ابتکارهای پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در نشست بیشکک برای توسعه همکاریهای صنعتی و اقتصادی و سرمایه گذاری استقبال کرده و آمادگی دبیرخانه این سازمان برای پیگیری موارد مطرح شده را اعلام داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.