تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 7:25
کد خبر : 15274

امیرعبداللهیان: امنیت پاکستان را امنیت ایران می‌دانیم

امیرعبداللهیان: امنیت پاکستان را امنیت ایران می‌دانیم
وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: جریان موسوم به جیش العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می کند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان، در گفت وگوی تلفنی درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور، اهمیت تداوم همکاری ها و ارتباط نزدیک مسئولان دو کشور در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ماست.

رئیس دستگاه دیپلماسی، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد، جریان موسوم به جیش العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می کند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت ایران بارها توسط این گروهک تروریستی ایرانی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بارها مسئولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را به عهده گرفته است.

امیرعبداللهیان افزود: عملیات ضد تروریستی روز گذشته(سه شنبه) نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، علیه این گروهک تروریستی ایرانی بوده و هیچیک از اتباع پاکستانی در این عملیات مورد حمله قرار نگرفته اند.
وزیر امور خارجه تداوم گفت وگو، اتفاق نظر و همکاری طرفین در موضوعات دوجانبه، از جمله موضوع گروه های تروریستی را مهم ارزیابی و با اشاره به گفتگوهای فراوان صورت گرفته میان مسئولان نظامی و امنیتی دو کشور، ابراز امیدواری کرد، تبادل نظرها در مسیر درست روابط دو کشور و در راستای همکاری های قوی تر امنیتی تداوم یابد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره بر آرمان های مشترک دو کشور و سابقه ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و نیز مبارزه با تروریسم تاکید کرد، امنیت ایران نیز امنیت پاکستان است و هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است.

جلیل عباس جیلانی همچنین حوزه های فراوان همکاری دو کشور را برشمرد و از طرف ایرانی خواست تا اطلاعات مربوط به گروه های تروریستی در خاک پاکستان را در راستای همکاری های مشترک دو کشور در اختیار پاکستان قرار دهد.

وی تاکید کرد: اسلام آباد انتظار دارد مقابله با گروه های تروریستی در پاکستان توسط نیروهای پاکستان انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.