تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 6:23
کد خبر : 15007

امنیت غزه و منطقه، بهم پیوسته است/جنگ راه حل نیست

امنیت غزه و منطقه، بهم پیوسته است/جنگ راه حل نیست
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه گفت: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه، بهم پیوسته است و جنگ راه‌ حل نیست.

به گزارش نسیم صبا از مهر، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

وزیر امورخارجه فرانسه با ابراز نگرانی در خصوص افزایش شدت تنش‌ها در منطقه، خواستار نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها شد.

امیرعبداللهیان در این گفتگو، ضمن مورد توجه قرار دادن اقدام دولت فرانسه در محکومیت حمله تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت جمعی از مردم شد، ضرورت تلاش جامعه جهانی برای مقابله مؤثر و عملی با اشکال مختلف تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به تحرکات فرانسه در موضوع فلسطین، توقف جنایات رژیم صهیونسیتی و نسل کشی‌های در حال انجام در غزه، لزوم اقدام عملی برای توقف کشتار غیر نظامیان، تسهیل ارسال کمک‌های بشر دوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی‌ها را گامی مؤثر در پایان خشونت‌ها در منطقه دانست.

امیرعبداللهیان افزود: تنها راه برای جلوگیری از گسترش درگیریها در منطقه و استقرار صلح پایدار در آن، لزوم توجه مسئولانه به ریشه چالش‌ها و نیز عزم جدی برای کمک به حل آنها می‌باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به قتل عام ۲۲ هزار غیر نظامی و زنان و کودکان در غزه، آمریکا و رژیم اسرائیل را عامل نسل کشی اخیر در غزه نامید و گفت: نمی‌توان بدون نگاه به اشغالگری و با باز گذاشتن دست رژیم اسرائیل، ریشه‌های بی ثبات سازی منطقه را نادیده گرفت و در عین حال نگران امنیت دریای سرخ و منطقه بود.

امیرعبداللهیان افزود: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه بهم پیوسته است و جنگ راه حل نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران صادق ترین حامی امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

در این گفتگو طرفین ضمن توافق بر اهمیت استمرار گفتگوهای دیپلماتیک و تماس وزرای خارجه، بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر مناسبات در فضای مبتنی بر احترام متقابل، تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.