تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 5:14
کد خبر : 10441

امام جمعه کرمان: جوانان کشور را به بازدارندگی مطمئنی رسانده‌اند

امام جمعه کرمان: جوانان کشور را به بازدارندگی مطمئنی رسانده‌اند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به رونمایی اخیر از موشک فرا صوت گفت: جوانان و متخصصان امروز، کشور را به مرحله بازدارندگی مطمئنی رسانده اند تا به دنیا بفهمانند، ما فناوری موشک قاره پیما هم داریم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) افزود: انقلاب با تکیه بر ایمان و امید، استکبار جهانی و در راس آن آمریکا را وادار به عقب نشینی کرده و در بخش های مختلف او را شکست داده است.

وی اظهار داشت: با تکیه بر ۲ مسئله مهم ایمان و امید، کشور به بازدارندگی رسیده است بطوریکه پهپاد آمریکایی در آسمان کشور پودر و مرکز نظامی آنها به وسیله موشک های ایران موشک باران شد و در عرصه های مختلف شکست خوردند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: آنچنان عرصه بر آمریکایی ها تنگ شده که از کشورهای همسایه فرار را بر قرار ترجیح می دهند و جوانان و متخصصان و نیروهای مسلح کشور توانستند قله ها را فتح کنند و به پیشرفت های حیرت آوری برسند.

وی با اشاره به سخنان مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: نکته اول سخنان ایشان توجه به شخصیت یگانه امام(ره) پس از ائمه معصومین(ص) است که خود را از همه جهت برای رهبری انقلابی بزرگ آماده کرد که این انقلاب را در ایران اسلامی به پیروزی رساند.

امام جمعه کرمان با بیان این پرسش که نرم افزار امام راحل در این تحول بزرگ در دنیا چه بود، ادامه داد: ۲ امر بسیار مهم ایمان و امید، همیشه راه نجات ملت ها را نشان می دهد و الان هم راه فائق آمدن بر مشکلات همین ۲ موضوع است که رهبر فرزانه انقلاب هم بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این ۲ موضوع ایمان است گفت: ایمان کانون استقامت، پایداری، استقلال، توجه به استعدادها و ظرفیت های فردی و اجتماعی و قطع امید از دیگران و توجه به خود و به شان و هویت واقعی انسان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: نرم افزار دیگر امام خمینی(ره) امید است و امید کانون حرکت آفرینی، مرکز رفتن به جلو و پیشرفت و خطرپذیری همراه با عقلانیت و حضور پررنگ در همه میادینی است که تکلیف اقتضا می کند، بنابراین امام با این دو نرم افزار سه جریان را رهبری کرد که اولین آن پیروزی شکوهمند انقلاب است.

وی بیان کرد: امام راحل با دست خالی به جنگ استکبار رفت و با رژیم تا بن دندان مسلحی مبارزه کرد که ابرقدرتها پشتبیان او بودند، اما امام(ره) با ایمان و امید آنچنان توده های مردم را بسیج کرد که به ملتی جهت دار، با ایمان، با انگیزه تبدیل شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یادآور شد: امام خمینی(ره) با این ۲ نرم افزار سرنوشت ساز، جریان بزرگ حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن و صدور انقلاب به ملت ها را انجام داد و مردم پای انقلاب ایستادند.

وی افزود: امام راحل اجازه نداد نفوذی ها در انقلاب جایگاهی پیدا کنند و انقلاب را دشمنان به شکست بکشانند و امام (ره) حتی به پدافند انقلاب در مرزهای ایران اکتفا نکرد، بلکه با درایت، عقلانیت و وظیفه شناسی آن را به دنیا صادر کرد و همه امروز انقلاب ایران را می شناسند و طرفداران جدی پیدا کرده است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: حرکت سومی که امام راحل بوجود آورد این بود که در سایه انقلاب و اسلام و احکام آن پیشرفت های کشور را رقم زد، البته مشکلاتی هم داریم اما پیشرفت ها زیاد است و مردم در دفاع مقدس جنگیدند و برای اولین بار در ۲ قرن اخیر یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.

وی تاکید کرد: امروز هر کسی نا امیدی را در کشور ترویج کند یا خود مایوس باشد هیچ مشروعیتی ندارد و جایگاه خود را باید تحویل دهد و هر کس سست ایمان باشد، باید مسئولیت را به انسان های محکم و با ایمان و استوار تحویل دهد تا کشور به‌وسیله انسان های مومن و امیدوار اداره شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به آیات قرآن و روایات ائمه معصومان(ع) بیان کرد: استغفار درهای رحمت را باز می کند و هر ملت و امتی که از گناه و معصیت فاصله بگیرند برکات برای آنها نازل می شود، البته این در شعار نباید باشد و انسان در عمل باید از خطا و معصیت دوری کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.