تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 8:41
کد خبر : 11051

افزایش واردات و توزیع گسترده مرغ و گوشت از هفته جاری

افزایش واردات و توزیع گسترده مرغ و گوشت از هفته جاری
قائم مقام وزیر کشاورزی در حوزه تجارت از افزایش سرعت و حجم واردات و توزیع مرغ و گوشت با هدف تنظیم بازار خبر داد و گفت: از هفته جاری روزانه حداقل ۶۰۰ تن گوشت مرغ گرم و منجمد و ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی وارد و با قیمت مصوب در بازار توزیع خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «علیرضا پیمان پاک» با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌هایی نظیر سفرهای تابستانی و نیز بازگشت حجاج و آغاز مراسمات مذهبی سوگواری اهل بیت و در نتیجه افزایش قیمت مرغ و گوشت، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بانک مرکزی نسبت به تامین ارز و افزایش فوری حجم واردات اقدام کرده است.

وی افزود: در این راستا از هفته جاری روزانه حداقل ۳۰۰ تن مرغ گرم و ۳۰۰ تن مرغ منجمد وارد کشور خواهد شد که در میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت مصوب توزیع می‌شود.

قائم مقام وزیر کشاورزی ادامه داد: علاوه بر این ۵ هزار تن گوشت گوساله منجمد طی هفته جاری به قیمت مصوب پشتیبانی امور دام توزیع خواهد شد.

پیمان پاک در زمینه واردات گوشت گرم گوسفندی نیز بیان کرد: با واردات روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی از روسیه، رومانی و مغولستان و توزیع به قیمت هر کیلو ۲۶۰ هزار تومان و نیز واردات گوشت منجمد و توزیع به قیمت ۱۸۰ هزار تومان تلاش می‌شود قیمت گوشت در ایام پیش رو کنترل شود.

وی تاکید کرد: طی ۳ هفته آتی نیز فرآیند واردات گوشت گرم از آفریقا نیز به قیمت هر کیلو ۱۸۰ هزار تومان به ظرفیت واردات گوشت گوسفندی کشور افزوده خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشاورزی اشاره کرد: با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات منظم این محصولات تا پایان تابستان صورت گرفته و این اقدام تا تنظیم بازار به صورت پایدار صورت می‌پذیرد.

پیمان پاک همچنین به واردات بیش از ۳۰۰ هزار تن دانه و کنجاله مورد نیاز مرغداران کشور طی چند روزه گذشته اشاره کرد و گفت: با پرداخت ارز بخش قابل توجهی از کشتی‌های موجود در بنادر با اولویت نهادهای مورد نیاز تولید نیاز کشور تا سه ماه آتی به نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور اقدام شده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.