تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 7:08
کد خبر : 15050

افزایش مشارکت و تشکیل مجلس انقلابی راهبردهای شورای ائتلاف است

افزایش مشارکت و تشکیل مجلس انقلابی راهبردهای شورای ائتلاف است
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، افزایش مشارکت و تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد را دو راهبرد این شورا در انتخابات پیش رو دانست.

به گزارش نسیم صبا از مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در همایش وحدت و اعتلای نیروهای انقلاب با اشاره به حادثه ناگوار تروریستی در کرمان، تصریح کرد: تسلیت عمیق خود را به مردم کرمان و مردم ایران به خاطر حادثه جانسوز کرمان اعلام می‌کنم و برای همه شهدا و حاج قاسم عزیز تقاضای علو درجات از خداوند متعال دارم.

وی ادامه داد: همان طور که در حدود ده روز پیش در برنامه‌ای در تلویزیون گفتم، ما یک واقعیتی داریم به نام ملت ایران که چندین هزار سال در طوفان حوادث پا برجا مانده و هویت خود را حفظ کرده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: بسیاری از تمدن‌ها تا امروز به تاریخ پیوسته‌اند، اما ایران استمرار خودش را حفظ کرده و پا برجا مانده است.

حداد عادل در ادامه، گفت: ملت چگونه مفهومی است یا وطن چیست! ملت یک مفهوم عقلانی و انتزاعی است، چه زمان می‌شود ملت بودن را لمس کرد، احساس وجود یک ملت در چه مواقعی اتفاق می‌افتد؟

وی تأکید کرد: در یک مناسبت‌های خاص یک ملت وجودش را به عنوان ملت با خودآگاهی حس می‌کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، افزود: یکی از این مناسبت‌ها جنگ است که ما این تجربه را در جنگ تحمیلی داشتیم که همه ایران برای حفظ ایران یک دست شد، همچنین گاهی وقت‌ها سنت‌های ملی فرصتی خوبی است که ملت بودن حفظ شود، مثل جشن عید نوروز، یا پیروزی‌های ورزشی ما به عنوان ملت ایران احساس افتخار می‌کنیم، در انقلاب اسلامی ملت ایران به تمام معنی ملت بودن خودش را احساس و ادراک کرد.

حداد عادل تصریح کرد: در تمام تاریخ ملت ایران به اینگونه که امروز بوده هیچ‌گونه نبوده است، در دوران استبداد دوگانه سلطان و رعیت بوده و تاریخ ایران این چنین بوده، اما امروز دوگانه سلطان رعیت، جای خود را به دوگانه ملت، دولت داده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در ایران ملت، دولت تعیین می‌کنند و یکی از جاهایی که ملت خودش را حس می‌کند، انتخابات است که ملت می‌آید و نماینده انتخاب می‌کند و با یک اراده نیرومند وارد صحنه می‌شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه، گفت: یکی از جلوه‌های ملت بودن همین جمعیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد هستند، در جامعه‌ای که این سازمان و نهادهای مردمی بیشتر باشند، ملت بودن عمق بیشتری پیدا می‌کند، این جمعیت‌ها و تشکل‌ها پیونددهنده حلقه‌های ملت هستند و نشانه زنده بوده ملت است.

حداد عادل تصریح کرد: رهبر انقلاب هم فرمودند که با مشارکت بیشتر اقتدار ملت بیشتر می‌شود و با افزایش اقتدار، امنیت بیشتر می‌شود و در بستر امنیت، پیشرفت حاصل می‌شود

وی تصریح کرد: ما در شورای ائتلاف دو هدف را در پیش داریم و آن هم افزایش مشارکت و دوم به‌وجود آمدن یک مجلس انقلابی و کارآمد است و سعی می‌کنیم نمایندگانی انتخاب کنیم که چنین ویژگی‌هایی داشته باشند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، افزود: نهادهای مردمی می‌توانند به نمایندگان مجلس در تصویب قانون‌ها کمک کنند و می‌توانند واسطه‌ای این جامعه و مجلس باشند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: من امیدوارم بر پایه سه اصلی که در شورای ائتلاف در پیش گرفته‌ایم، یعنی عقلانیت، معنویت و عدالت بتوانیم مجلسی انقلابی و کارآمد تشکیل دهیم و با دو کلیدواژه ایمان و امید، کار خود را پیش می‌بریم و شاهد حضور باشکوه مردم ایران پای صندوق‌های رأی باشیم تا یک مجلس انقلابی و کارآمد دیگری دوباره شکل بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.