تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 5:55
کد خبر : 11384

افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی است

افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی است
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: به‌منظور افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی هستیم تا به مهار تورم برسیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، “حمیدرضا غزنوی در نشست خبری افزود: آب، کاهش رشد جمعیت، وضعیت نظام پولی و بانکی و بنگاهداری بانک‌ها، کیفیت نظام سیاستگزاری و جا ماندن از انقلاب چهارم صنعتی، ابربحران‌های امروز کشور است.
وی بیان‌داشت: در همه جای جهان ثابت شده که برای مهار تورم هیچ راهی به‌جز افزایش تولید نیست.
غزنوی ادامه‌داد: برای افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی هستیم.
وی با اشاره به پافشاری روی قیمت‌گذاری دستوری در کشور، گفت: این در حالی است که ریشه تورم را در سمت عرضه می‌بینیم نه تقاضا؛ اگر ما برای تولید انبوه در کشور کاری کنیم، مشکل قیمت گذاری دستوری حل شده و کاهش قیمت تمام شده به وجود می‌آید. با این حال شاهدیم رانت‌های بزرگی به بخش‌های نامولد داده می‌شود.
غزنوی ادامه داد: همه کشورهای صنعتی مسیر توسعه خود را از مسیر پیشران‌ها انتخاب کرده‌اند و با توجه به اینکه منابع کشورمان محدود است، باید برای توسعه صنعتی برنامه‌ریزی کنیم.
وی تاکید کرد: باید صنایع پیشران را انتخاب و رانت مثبت برای آنها ایجاد کنیم تا صنایع را رشد دهند، اما اینکه فقط از بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت کنیم وضعمان همین خواهد بود.
دبیرکل مجمع کارآفران ایران اظهار داشت: اگر صنایع پیشران را انتخاب و آنها را برای نجات آن صنعت تجهیز و حمایت نکنیم، کشور صنعتی نمی‌شود.
وی به جلسه اخیر رئیس جمهوری با ۶ کارآفرین و پیشران بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: باید توجهات به سمت پیشران‌ها باشد و این را شروع یک تفکر متفاوت در کشور می‌دانیم.
غزنوی ادامه داد: به جز توجه به تولید، برای مهار تورم چاره دیگری نداریم؛ این در حالیست که این روزها جلوی تسهیلات بانکی را گرفته‌ایم و اینگونه می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم، اما اثر ثانوی آن را در نظر نمی‌گیریم که با تولید بیشتر می‌توانیم به کاهش تورم برسیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.