تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 6:13
کد خبر : 11653

استقرار ۱۲ بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی در مرزهای کشور

استقرار ۱۲ بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی در مرزهای کشور
ایلام-وزیر بهداشت از استقرار ۱۲ بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی در مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، بهرام عین اللهی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران در مرز مهران اظهار داشت: امروز توفیقی پیدا کردیم که در این حماسه بزرگ جهان اسلام بتوانیم حضور پیدا کنیم و از عطر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برخوردار شویم، ما افتخار می‌کنیم که خادمان سلامت بهترین انسان‌های روی زمین باشیم.

وی افزود: من در دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری و حرکات قهرمانانه مردم ایلام بودم، کسانی که به رغم بمباران شهر ایلام منطقه را ترک نکردند، همین مردم امروز میزبان بیشترین زائران هستند من از مردم قهرمان ایلام شخصاً تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم تقریباً امکانات بسیار زیادی در کل کشور برای این حماسه بزرگ بسیج کنیم، حدود ۳۷۰ آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ بیمارستان صحرایی و ۱۲ بالگرد مشغول خدمات رسانی هستند.

وزیر بهداشت از اعزام بیش از یک هزار نیروی بهداشت و درمان به مناطق مرزی کشور برای خدمت به زوار اربعین حسینی خبر داد.

وی افزود: سال گذشته امکانات در رابطه با بحث سلامت و بیمارستانی در مرز خوب نبود چراکه چادری و موقت بود، در عرض ۹ ماه با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان یک مرکز بهداشتی و درمانی در پایانه مهران درست شده که این مرکز دارای ۱۵۰ تخت و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع وسعت است.

وی عنوان کرد: در این مرکز درمانی سالن‌های خنک کننده و دستگاه‌های بسیار پیشرفته پزشکی وجود دارد، علاوه بر آن ۸ کانکس سرد، درمانگاهی و کانکس‌های متعدد دیگر وجود دارد که اگر فردی دچار گرمازدگی شد در این کانکس‌ها، خدمات درمانی دریافت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.