تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 6:17
کد خبر : 14486

استفاده مؤثر نیروی هوایی از پهپاد در مأموریت‌های اطلاعات و جنگالی

استفاده مؤثر نیروی هوایی از پهپاد در مأموریت‌های اطلاعات و جنگالی
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، گفت: این نیرو با توانمندی ساخت پهپادهای مختلف این امکان را دارد تا در عملیات‌های هوایی و مأموریت‌های رزمی، اطلاعاتی و جنگالی حضور مؤثری داشته باشند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با فارس در خصوص قدرت پهپادی نیروی هوایی ارتش، گفت: قدرت پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نبوده و بر همگان مسلم است.

وی با بیان اینکه امروزه نیروی هوایی ارتش به عنوان محور پهپادی ارتش است، اظهار کرد: نیروی هوایی با توانمندی ساخت پهپادهای مختلف این امکان را دارد تا در عملیات‌های هوایی و مأموریت‌های رزمی، اطلاعاتی و جنگالی حضور مؤثری داشته باشند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، وضعیت پهپادی را در کنار هواپیماهای با سرنشین‌، خاص و تعیین‌کننده دانست و عنوان کرد: در حقیقت این امکان فراهم می‌شود تا بتوانیم در کنار هواپیماهای با سرنشین، موشکی و بمب‌افکن به صورت ترکیبی از پهپادهای مختلف استفاده کنیم.

امیر سرتیپ هادیان در ادامه تصریح کرد: امروز پهپادها در بحث اشراف اطلاعاتی، قدرت و حجم آتش، نقش بسیار خاص و ویژه‌ای را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، برکت خون شهدا و توانمندی در حوزه‌های مختلف، یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه فناوری پهپادی است، خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش هرساله شرایط بهتری را در حوزه پهپادها کسب می‌کند، به‌گونه‌ای که می‌تواند با توانمندی بالا، محموله‌های خاص از جمله بمب و موشک‌ها و سایر سلاح‌های حوزه جنگال و سایبر را حمل کند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان، گفت: پهپادها در آینده شرایط خاص و مطلوب‌تری در خصوص فرماندهی کنترل خواهند داشت و نیز در قدرت و توان رزم نیروی هوایی ارتش نقش بی‌بدیلی را ایفا خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.