تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 6:50
کد خبر : 12894

استفاده حداکثری از منابع ارزی انتقالی ایران از عراق به عمان

استفاده حداکثری از منابع ارزی انتقالی ایران از عراق به عمان
در دیدار روسای‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و عمان بر ضرورت استفاده حداکثری از منابع ارزی انتقالی ایران از عراق به عمان تاکید شد.

به گزارش نسیم صبا از روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بین‌المللی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در مراکش، در دیدار و گفتگو با شیخ طاهر بن سالم العمری، رئیس‌کل بانک مرکزی عمان، توسعه مناسبات پولی و بانکی و تجاری با عمان را مورد تاکید قرار داد.

با توجه به انتقال بخشی از منابع ارزی ایران در عراق به عمان و همچنین تجربه قبلی همکاری‌های خوب بانک‌ مرکزی عمان در انتقال و مصرف منابع مسدودی، ضرورت تسریع در استفاده از این منابع جدید ارزی برای اهداف تجاری و توسعه همکاری‌های سازنده اقتصادی ایران و عمان، محور دیگر مذاکرات روسای کل بانک مرکزی دو کشور در مراکش بود.

رئیس‌ کل بانک مرکزی عمان نیز در این دیدار ضمن اعلام تعهد این کشور به همکاری‌های بانکی و پولی در خصوص منابع انتقالی ایران، بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، فرزین در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول در مرکش با مدیران صندوق بین المللی پول و جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفتگو کرد.

کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی نیز در حاشیه این اجلاس با مدیران ارشد چند کشور دیگر درباره همکاری‌های پولی و بانکی به رایزنی پرداخت .

اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) در کشور مراکش برگزار شد.

این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر بود که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.