تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 6:31
کد خبر : 12170

استاندار کرمان: بخش زیادی از توان اورژانس استان درگیر حوادث قاچاق اتباع است

استاندار کرمان: بخش زیادی از توان اورژانس استان درگیر حوادث قاچاق اتباع است
استاندار کرمان گفت: حوادث ناشی از قاچاق سوخت و جابه‌جایی اتباع بیگانه تلخ است و بخش بزرگی از توان مراکز اورژانس این استان را درگیر می‌کند که برای کنترل و جمع‌ کردن این موضوع تصمیماتی اتخاذ شده است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در بازدید از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: قاچاق سوخت در کرمان نسبت به گذشته کمتر شده به طوری که روزانه کاهش بیش از ۹۰۰ هزار لیتری مصرف بنزین را در این استان شاهد هستیم و به زودی این مهم به طور کامل جمع خواهد شد.

وی تاکید کرد: کارکنان اورژانس زحمات زیادی را متقبل می شوند، اما این تلاش ها کمتر دیده می شود در حالی که نجات جان انسان ها موجب رضایتمندی افراد و جامعه می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه فضای استرس و نگرانی در فعالیت های اورژانس وجود دارد و دیدن صحنه هایی مانند تصادف بسیار سخت و آزاردهنده است ادامه داد: نیروهای اورژانس معمولا در همه جا حضور دارند و خدمت‌رسانی می کنند و ارائه خدمت این افراد به شخص آسیب دیده و اطرافیانش انرژی مثبت می دهد.

فداکار با اشاره به خدمات رسانی اورژانس کرمان در ایام اربعین بیان کرد: استان کرمان جاده های طولانی دارد که حوادث زیادی در این محورها رخ می دهد اما نخستین مرکزی که در صحنه حوادث حاضر می شود، اورژانس است.

وی گفت: شهرداری ها برای اختصاص زمین به منظور ساخت مرکز اورژانس در شهرستان های استان کرمان تعامل داشته باشند و شرکت های بزرگ معدنی نیز می توانند بیمارستان های سیار خریداری کنند تا اورژانس از آنها استفاده کند.

برقراری بیش از یک میلون و ۱۰۰ هزار تماس سالانه با اورژانس کرمان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: ۱۷۵ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در این استان فعالیت دارند که ۵۶ پایگاه شهری و ۱۱۶ پایگاه جاده ای و سه پایگاه هوایی است.

سید محمد صابری افزود: یک هزار و ۲۵۰ نیرو در پنج مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به طرح جمع آوری مرکز پیام شهرستان ها تصریح کرد: اجرای این طرح نگرانی هایی را به وجود آورده بود اما خوشبختانه اجرای طرح ادغام مراکز پیام شهرستان ها هیچ گونه تبعات اجتماعی نداشته و مراکز پیام شهرستان های شهربابک، بافت، رابر، ارزوئیه، کوهبنان و بردسیر جمع آوری شده و تمامی تماس ها در مرکز کرمان پاسخ داده می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: حضور پزشک ثابت و ارائه مشاوره های پزشکی به تماس گیرندگان از مزایای ارائه تمرکز مراکز پیام اورژانس است و امیدواریم در آینده از پزشکان متخصص قلب و مغز و اعصاب هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تعداد کل تماس های برقرار شده با اورژانس در استان کرمان سالانه یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۰۲ مورد بوده و ماهانه ۹۲ هزار و ۷۱ مورد تماس با اورژانس داریم و تعداد ماموریت ۲۳۰ هزار و ۵۶۰ مورد و ماهانه ۱۵ هزار و ۲۴۷ مورد است.

صابری ادامه داد: تعداد ماموریت های حوادث و تصادفات جاده ای استان کرمان ۴۹ هزار و ۸۵۲ مورد در سال و چهار هزار و ۱۵۴ مورد در ماه بوده است و در حوادث ویژه که تعداد فوتی حداقل ۲ نفر و یا تعداد مصدوم حداقل چهار نفر باشد نیز طی سال گذشته یک هزار و ۱۷۷ حادثه ویژه داشتیم که ۵۶۸ مورد مربوط به استان کرمان و مابقی مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود.

وی خاطر نشان کرد: تعداد حوادث ویژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۲۹ مورد و هشدارهای هواشناسی و زلزله های بیش از سه ریشتر، طی یکسال گذشته ۲۰۵ مورد بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: تامین زمین برای احداث پایگاه های شهری در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت از چالش های حوزه اورژانس در استان کرمان است که با وجود مصوبه هیات وزیران دستگاه ها همکاری نمی کنند.

وی افزود: مشکل در ارتباطات داخلی و نیاز به نصب دکل و آنتن، احداث هلی پد در جاده ها و مناطق سخت گذر، فرسوده بودن ۵۰ درصد از ناوگان اورژانس و تامین سه دستگاه بیمارستان سیار نیز از مطالبات اورژانس است.

صابری با اشاره به حوادث و تلفات جاده ای ناشی از قاچاق سوخت و انسان تصریح کرد: این حوادث هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می کند و مخارج درمان در این حوادث توسط هیچ بخشی پرداخت نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت های اورژانس گفت: تلاش های پرسنل اورژانس بر کسی پوشیده نیست و در صورت توقف، تمام شهرستان های دچار مشکل می شوند.

مهدی احمدی نژاد افزود: ثانیه های کار اورژانس حیاتی است و باعث نجات جان خیلی از افراد می شود، هر چند خدمات کارکنان اورژانس زیاد دیده نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.