تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 6:38
کد خبر : 12637

استاندارد در حوزه نان برای تغذیه سالم و کامل مورد توجه قرار گیرد

استاندارد در حوزه نان برای تغذیه سالم و کامل مورد توجه قرار گیرد
- معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به صورت فرهنگ‌سازی تغذیه سالم در جامعه گفت: استاندارد در حوزه نان باید مورد توجه قرار گیرد و به سمت نان سالم رفته و از تولید نان سالم و کامل حمایت کنیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، انسیه خزعلی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه نخستین جشن ملی نان کرمان اظهار داشت: کیفیت و چگونگی استفاده از نان، چگونگی طبخ و پشتیبانی از نانوایان صنعتی، محلی و خانگی، همه باید مورد توجه دولت قرار گیرد و برای آن فرهنگسازی شود.

وی تاکید کرد: باید پشتیبانی های لازم برای سلامت و ترویج فرهنگ تغذیه سالم داشته باشیم و قرار است در سال پیش رو برنامه های آموزشی، مهارتی، کارگاهی و رویدادهای مختلف نمایشگاهی و فروشگاهی در این راستا حرکت کند و تغذیه سالم را در جنبه های مختلف سفره خانواده ببینیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: استان کرمان در حوزه نان پیشقدم بوده و نخستین رویداد را با نان که مهمترین غدا در سفره خانواده ایرانی است شروع کرده است و انشالله فرهنگ نان کامل و سالم را گسترش دهد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری ها و مشکلات جوامع به سبب تغذیه است و توجه به سلامت غذایی، پرهیز و چگونگی تغذیه بخشی به مواد غذایی و بخشی به چگونه خوردن مربوط می شود.

خزعلی ادامه داد: خانم ها برای فرهنگسازی تغذیه سالم محور هستند و کودکان را نیز آموزش دهیم تا از خوراکی های مضر پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین کار فرهنگسازی خانواده ها از تغذیه شروع شده است افزود: در رویدادهای ۹ گانه به موضوعات فرهنگ ناماموس و رسانه و نقش آن در خانواده، بازی لباس تربیت مهارت و موفقیت در خانواده و سایر موارد خواهیم پرداخت تا با کمک حلقه های میانی و گروه های مردم نهاد طی مدت قابل توجه و مطلوب خانواده را به استاندارد لازم برسانیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بیمه خانم های نانوا در بخش نانوایی های محلی باید حمایت شوند و البته این حمایت ها با توجه به شرایط و التزام آنان به سلامت و مواردی که لازم است در تهیه نان و ماندگاری های در تخمیر به کار گیرند، باید توجه شود.

وی تاکید کرد: از خانم هایی که مایل به آموزش نان سالم هستند و به عنوان شغل به نانوایی نگاه می کنند به صورت تسهیلات آموزش و در رابطه‌ با خانم هایی که نانوایی های محلی و صنعتی را اداره می کنند، از طرف معاونت زنان رییس جمهور پشتیبانی ویژه خواهند شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: برگزاری جشنواره نان یک کار ذوقی بود و نشاط اجتماعی را در شهر کرمان ایجاد کرد و کودکان و نوجوانان از این طریق با فرهنگ نان آشنا می شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم دبیرخانه جشنواره نان در کرمان نهادینه شود و سال‌های بعد این جشنواره را گسترده‌تر برگزار کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: نان قوت غالب شهرهای کشور ما است و جشنواره نان باعث احیا و تنوع نان می شود.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نان کرمان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری کرمان برگزار شد.

جشنواره ملی نان کرمان از ۱۱ تا ۱۴ مهر در پارک شورا شهر کرمان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.