تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 7:28
کد خبر : 13812

اختتامیه نخستین جایزه کتاب مداحان مولف برگزار شد

اختتامیه نخستین جایزه کتاب مداحان مولف برگزار شد
اختتامیه نخستین جایزه کتاب مداحان مولف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، اختتامیه نخستین جایزه کتاب مداحان مؤلف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بعد از قرائت آیات قرآن کریم، علی اکبر حائزی مداح جوان کشور به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.

در ادامه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حوادث غزه بیش از چهل روز پیش آغاز شده و همچنان امت اسلامی و آزادگان و مؤمنان با غم و اندوهی این رنج بی پایان و جنایات بی شمار را با حیرت و تحیر مشاهده می‌کنند.

وی افزود: این همه جنایت و نسل کشی از رژیم کودک کش سبب شد هزار هزار کودک بی گناه به شهادت برسند و ده‌ها هزار بمب بر سر مردم غزه ریخته شود. مساحت غزه حدود ۴۲ کیلومتر طول و ۱۰ کیلومتر عرض آن است و این جنایت‌های بی شمار در این نقطه کوچک در حال رخ دادن است. شاعران و مداحان از روزهای اول آغاز این جنگ همواره به روشنگری پرداختند و این جای تشکر و قدردانی دارد.

اسماعیلی گفت: نقش مداحان در جامعه ایمانی بسیار بالا است و حد و مرزی برای آن قابل ترسیم نیست. با این شور و اشتیاقی که ستایشگران اهل بیت داشتند ما از همان کودکی با این مسیر آشنا شدیم از این رو مادحین حق بزرگی بر جامعه ایمانی ما دارند.

وی ادامه داد: مداحان این آئین و محبت اهل بیت را در طول تاریخ زنده نگاه داشتند و سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل کردند. حتی جامعه مداحان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز نقش بسزایی داشتند. انقلاب و نهضت ما فاطمی الحدوث و حسینی البقاست. ما هر چه داریم از همین مجالس حسینی است.

اسماعیلی عنوان کرد: روح و جان ما با ندا و صوت مداحان جلا می‌گیرد و همواره به این عزیزان بدهکار هستیم که چرا در حوزه اداری نتوانستیم حق آنان را ادا کنیم امید که در این دولت مردمی این مهم محقق شود.

در ادامه مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اتفاق مبارکی رقم خورد و این همایش برگزار شد. امید است این حرکت ادامه داشته باشد و شاهد آثار بسیاری از مداحان باشیم البته امسال آثار بسیار ارزشمندی به دبیرخانه ارسال شد.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی به مردم یکی از مهمترین اهداف این همایش به شمار می‌رود تا مردم بدانند مداحان افرادی تحصیل کرده و با سواد هستند. بسیاری از کسانی که آثار خودشان را به دبیرخانه ارسال کردند در رشته‌های مهم دانشگاهی تحصیل داشته‌اند.

در ادامه مجید صادقیان قائم مقام باغ کتاب به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مؤسسه باغ کتاب تهران در حوزه انتشارات نیز فعالیت دارد از این رو می‌تواند کتاب‌هایی که در فرایند این مسابقه به مرحله جایزه رسیده‌اند را در بزرگترین ویترین و عرضه کتاب قرار داده و موضوع چاب، تبلیغ و فروش آنها را بر عهده بگیرد تا از این طریق رسالت خود را در حوزه ستایشگری به انجام رسانده باشد.

در ادامه حجت الاسلام محمد زمانی، محمد رسولی، مرتضی حیدری آل کثیر، حمید هنرجو، امیررضا رشیدی، محمدمهدی عبداللهی، محمدرضا طهماسبی و احمد بابایی شاعران جوان و نوجوان آئینی کشور با اشاره به مسأله غزه در مظلومیت مردم فلسطین به شعرخوانی پرداختند. همچنین گروه سرود رایت الزهرا روی سن آمدند و در مدح حضرت زینب به اجرای سرود پرداختند.

در این مراسم علی انسانی و غلامرضا سازگار به عنوان دو پیرغلام مکتب خاندان عصمت و طهارت به شعر خوانی پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اتفاقی که در این رویداد رقم خورد نشان از ظرفیت بزرگ هیأت در کشور دارد.

وی افزود: مجموعه هیأت و جریان ستایشگری به برکت توسل به اهل بیت و با بیان معارف و هنر بسیاری از اتفاقات را در حل مسائل کشور زده است.

یادآور می‌شود در پایان از برگزیدگان این رویداد تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.