تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 6:32
کد خبر : 12853

آموزش، پژوهش و نوآوری، سه راس مثلت طلایی توسعه

آموزش، پژوهش و نوآوری، سه راس مثلت طلایی توسعه
معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب و کار هلدینگ مس سرچشمه در افتتاحیه پیش رویداد “نخستین رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنایع معدنی استان کرمان” گفت: آموزش، پژوهش و نوآوری مثلث توسعه را تشکیل می دهند. بدون پیوند این سه مقوله، توسعه پایدار شکل نمی گیرد.

به گزارش نسیم صبا : عباس زارعی، معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب وکار هلدینگ مس سرچشمه با اعلام این خبر افزود: آنچه که سرنوشت کشورها و ملت ها را مشخص می کند توسعه است و یکی از بسترهای توسعه حرکت در رویداد چالش معکوس است و شنیدن مسائل و چالش ها از زبان کسانی که مساله دارند و تمرکز برای رسیدن به راه حل است.

وی طرح درست مسائل را ۹۰ درصد راه حل دانست و افزود: در رویداد چالش معکوس و ارائه نیازهای فناورانه بستری برای ایجاد شبکه برای حل مسائل صنعت از طریق دانش بنیان ایجاد می شود.ن

زارعی با اشاره با تعریف پیش رویداد اول و دوم این رویداد با محوریت آموزش گفت: شروع این رویداد با آموزش است؛ آموزش کمک می کند تا مشکلات را راحت تر در بستر گفتمان طرح کنیم. در رویداد اصلی مسائل به خوبی شناسایی و تجزیه و تحلیل شده و برای آن راه حل پیدا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد اصلی در ۸ آذرماه در شهر کرمان گفت: پس از طرح درست مسائل صنایع معدنی در رویداد اصلی؛ در پسارویداد از طریق شرکت های فناور و استارت آپ، راه حل هایی برای مشکلات موجود مطرح می شود.

معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب وکار هلدینگ مس سرچشمه در ادامه گفت: در فرآیند چالش معکوس به جای اینکه صورت مساله و راه حل توسط خودمان مطرح شود. مساله از صنعت اخذ می شود و اندیشمندان، روشنفکران و فناوران راه حل ها را مطرح می کنند.

وی در خاتمه با اشاره به معروفیت کرمان به بهشت معادن کشور تصریح کرد: در این رویداد با هم افزایی با مراکز علمی و دانشگاهی به دنبال حل مسائل صنایع معدنی استان هستیم.

گفتنی است رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنایع معدنی آذر ماه سال جاری با مشارکت دانشگاه باهنر کرمان، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی rp.scico.ir مراجعه نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.