تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 6:52
کد خبر : 15740

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اسفند/ عرضه کل ظرفیت قطارها به صورت اینترنتی

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اسفند/ عرضه کل ظرفیت قطارها به صورت اینترنتی
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا بیست و دوم اسفند (مسیرهای رفت تا تاریخ ۲۲ اسفند و مسیرهای برگشت تا تاریخ ۲۳ اسفند) از ساعت ۹ صبح امروز(سه‌شنبه، ١۷ بهمن) فقط از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا از شرکت راه‌آهن، همچنین پیش‌فروش حضوری بلیت های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز سه شنبه (۱۷ بهمن) از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از بین بلیت های باقی مانده انجام می‌شود.

برپایه این گزارش، در پاسخ به تقاضاهای متعدد مردمی برای افزایش فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری، به‌منظور رفاه مردم، تسهیل خرید بلیت و پرهیز از ایجاد صف در مراکز فروش حضوری، راه آهن جمهوری اسلامی اقدام به برنامه ریزی برای اولویت بخشی به پیش فروش بلیت ها به صورت اینترنتی کرده است.

در روش جدید که برای نخستین بار به صورت آزمایشی برای پیش فروش اسفند ماه اجرا خواهد شد، ابتدا کل ظرفیت بلیت قطارها در پیش فروش اینترنتی عرضه خواهد شد و فروش حضوری نیز چهار ساعت پس از شروع فروش اینترنتی و از میان بلیت های باقی مانده آغاز خواهد شد. بر این اساس، راه آهن جمهوری اسلامی ایران هموطنان را به خرید بلیت از طریق سکوهای اینترنتی توصیه می کند.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز «سید میعاد صالحی» مدیرعامل راه آهن اعلام‌کرد: با توجه به مراجعات و درخواست‌های مکرر مردم برای عدالت بیشتر در دسترسی به بلیت‌ قطارهای مسافری، مشکلاتی که از گذشته برای تهیه بلیت وجود داشت و شاهد عرضه کم بلیت‌ها در مراجعات غیرحضوری بودیم، همچنین دسترسی بیشتر آژانس‌ها در نیم تا یک ساعت اولیه به بلیت‌ها، تصمیم گرفته شد تا جای ممکن به سمت فروش‌ اینترنتی بلیت‌ها برویم.

وی بیان‌داشت: امروز شاهد افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سطح کشور هستیم، همچنین اکثر افراد حداقل یک دستگاه تلفن همراه دارند و قادر به انجام تراکنش‌های اینترنتی هستند که همه اینها ما را در اجرای فروش اینترنتی بلیت مصمم کرد.

بیشتر بخوانید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.